Minivacanţe în ritm de rock pe stadioanele Europei

Peste 3.000 de români au cumpărat în 2007 bilete la concertele din străinătate ale unor trupe celebre. Nu de pe internet, ci de la agenţiile de turism, la pachet cu cazarea şi transportul. Bon Jovi, Céline Dion, Bruce Springsteen şi alte nume mari ale muzicii încep să contribuie la cifra de afaceri a agenţiilor de turism din România. Într-o zonă a pieţei în care turoperatorii concurează oferind cele mai variate destinaţii la preţuri cât mai mici, agenţiile de

Peste 3.000 de români au cumpărat în 2007 bilete la concertele din străinătate ale unor trupe celebre. Nu de pe internet, ci de la agenţiile de turism, la pachet cu cazarea şi transportul.

Bon Jovi, Céline Dion, Bruce Springsteen şi alte nume mari ale muzicii încep să contribuie la cifra de afaceri a agenţiilor de turism din România. Într-o zonă a pieţei în care turoperatorii concurează oferind cele mai variate destinaţii la preţuri cât mai mici, agenţiile de turism din categoria medie au descoperit turismul cultural de concert.

Ofertele lor constau în pachete ce includ bilete la concertele susţinute în Europa de trupe celebre, cu preponderenţă la Budapesta şi Viena.

Pentru a ajunge la un astfel de eveniment, turistul plăteşte în avans 50% din valoarea pachetului. Locurile la concert sunt garantate, însă rezervările trebuie făcute cu cel puţin trei luni înainte. Biletele se pot obţine doar ca parte a pachetului turistic, care, cel mai frecvent, cuprinde servicii de cazare pentru două nopţi.

„Avem pachete turistice la concerte unde deplasarea se face cu autocarul, preţul fiind cam la jumătatea celui cu transport aerian. De exemplu, pentru un concert Bon Jovi la Viena, preţul este de 499 de euro cu avionul, fără transport inclus este 199 de euro, iar cu autocarul costă 299 de euro“, spune Ramona Negru, director de marketing al agenţiei Interra.

Acest gen de mini-vacanţe prilejuite de concerte-eveniment din Europa a fost lansat pe piaţa locală în urmă cu doi ani. Pe atunci, cel mai „vândut“ concert era cel al formaţiei Red Hot Chili Peppers. Între timp, sectorul minisejururilor muzicale şi-a făcut treptat loc în cifra de afaceri a turoperatorilor români, iar ritmul de creştere s-a accelerat. Pentru acest an, creşterea aşteptată a turismului de concert este de 10%. „Pachetele cu bilete la concerte au reprezentat anul trecut aproximativ 4% din cifra noastră de afaceri şi mă aştept la o creştere a ponderii lor“, spune Laszlo Endre, directorul agenţiei Transilvania Tourist Service. În 2007, el a avut 1.000 de clienţi pentru acest gen de produs, cel mai mare succes, cu jumătate din totalul vânzărilor, fiind concertul lui Robbie Williams.

Viena şi Budapesta, capitalele fierbinţi ale muzicii

Artiştii promovaţi de turoperatori sunt aceia care nu au susţinut încă show-uri în România, sunt în vogă şi pentru care şansele de a vizita România în viitorul apropiat sunt mici. În afară de a vedea pe viu marile formaţii de rock, românii s-au mai arătat interesaţi îndeosebi de participarea la Balul de la Viena, ca şi la celebrul concert de Anul Nou, susţinut de Opera de Stat din capitala Austriei.

În ansamblul cererii locale, cele mai multe solicitări se înregistrează în prezent pentru Céline Dion şi Bon Jovi. „Am suplimentat numărul de bilete pentru Bon Jovi şi, în acest moment, mai există doar câteva locuri disponibile. De asemenea, am suplimentat cu 150 de bilete şi oferta pentru Céline Dion“, spune Camelia Voidahazan, directorul agenţiei Premier Tour, care a vândut anul trecut aproximativ 800 de astfel de pachete.

În general, clienţii se orientează către trupele mari. Dacă apar solicitări pentru o trupă anume, turoperatorii pot crea pachete turistice dedicate. „Am avut anul trecut un grup de zece persoane care preferau The Cure şi am organizat un sejur special pentru grupul respectiv“, afirmă Ramona Negru. Interra speră să vândă în acest an aproximativ 1.000 de bilete la show-urile din Europa, aproape dublu faţă de anul trecut.

Cei care preferă să plece pe cont propriu îşi pot procura biletele de pe site-uri de internet autorizate, pre-cum www.worldticketshop.com sau www.gotickets.com. Spre deosebire de agenţii, unde poţi găsi bilete dintr-o singură categorie, oferta site-urilor specializate acoperă toate sectoarele arenelor care găzduiesc concerte.

Best of 2008

BON JOVI

Oferta agenţiei Interra Travel este de 199 de euro de persoană. În preţ sunt incluse cazarea la un hotel de trei stele din Viena, biletul la concert (de categoria a treia, cu loc în picioare, în faţa scenei) şi transferul de la hotel la locul concertului. La 499 de euro de persoană, agenţia Premier Tour oferă un sejur cu trei nopţi de cazare la un hotel de patru stele, biletul la concert (tot din categoria a treia), bilet de avion pe ruta Bucureşti-Viena, transferurile prin oraş, precum şi turul Vienei.

Pentru cei care vor să meargă pe cont propriu, preţul biletelor variază între 119  şi 255 de euro (pe www.worldticketshop.com).

CÉLINE DION

Un minisejur la Viena cu bilet la un concert din turneul mondial al cântăreţei canadiene costă 660 de euro, în oferta Interra Travel; sunt incluse: biletul de avion, bilet la concert, trei nopţi de cazare la un hotel de patru stele şi turul Vienei.

Biletele de avion simple costă 275 sau 295 de euro (www.worldticketshop.com).

BRUCE SPRINGSTEEN

Preţul biletului la concert este de 296 de euro, în oferta agenţiei Infinity Travel. Oferta include transportul cu avionul, cazare pentru două nopţi la un hotel de două stele din Paris, precum şi biletul la concert.

Se pot procura bilete, fără alte servicii turistice, la preţuri cuprinse între 99 şi 119 euro (www.worldticketshop.com).

500 de oferte turistice cu bilete la concertul trupei americane Bon Jovi sunt preconizate să se vândă
în 2007

300 de bilete la concertele lui Bruce Springsteen în Europa se aşteaptă să se cumpere anul acesta prin intermediul turoperatorilor

200 de pachete turistice au fost vândute în anul 2006 la concertul trupei Red Hot Chilli Peppers