Mio, lider global pe piaţa de GPS şi camere video pentru automobile, a lansat astăzi în ţara noastră gama de produse pentru case inteligente MioSmart, ţinta fiind atingerea unei cote de piaţă de 25% în primul an.
“GPS-urile încă reprezintă 60% din afacerile Mio în România, în timp ce 40% din vânzări sunt reprezentate de camerele video pentru maşini”, potrivit lui Cosmin Dobraniş, reprezentant al companiei în ţara noastră.
Potrivit acestuia, piaţa de sisteme de navigaţie este în creştere. „Vindem mai multe sisteme de navigaţie în România decât aparate de condiţionat”, spune Dobraniş.
Conform unui studiu GfK, 14% dintre consumatori vor adopta o soluţie smart home în următorii doi ani, iar Mio are planuri mari în această direcţie.
Soluţiile de smart home lansate, astăzi, în ţara noastră includ 5 produse: un senzor uşă fereastră R12, un senzor de mişcare R14, cameră video de interior VixCam C10, Hub G10, Personal Cloud Gateway S10. Acestea pot fi achiziţionate separat sau prin kituri. Preţurile pornesc de la 169 lei pentru un senzor de mişcare şi ajung la 1.400 lei pentru un kit complet cu senzori, cameră şi hub. Toate soluţiile MioSmart sunt uşor de controlat doar cu o singură aplicaţie.
Noutatea pe care o aduc cei de la Mio este un Personal Cloud Gateway. Înregistrările se salvează astfel pe cloudul personal şi nu pe un card SD. Gatewayul poate fi amplasat într-o locaţie alternativă pentru a fi ferit de intruşi. În acest fel utilizatorul va avea o copie de rezervă a înregistrărilor. Acest dispozitiv poate fi doar conectat la 2 dispozitive. Poate stoca fişiere de până la 4 TB şi este compatibil cu stickurile de memorie USB şi cu toate unităţile de disc.
Utilizatorii trebuie să ştie că pentru a folosi soluţii smart home au nevoie de o conexiune de viteză mare la internet, un smartphone şi un router capabil.