Astfel, Executivul a aprobat memorandumul cu tema – „Măsuri privind consolidarea parteneriatului cu regiunile de dezvoltare pentru implementarea programelor regionale 2021-2027 prin semnarea unei declaraţii comune între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) şi Agenţiile de Dezvoltare Regională pentru lansarea programelor regionale 2021-2027”.
MIPE va coordona gestionarea fondurilor europene
Prin acest memorandum, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, care are rolul de coordonator naţional în domeniul gestionării fondurilor europene, este mandatat de către Guvern să semneze declaraţii comune între Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene şi Agenţiile de Dezvoltare Regională pentru lansarea programelor regionale 2021-2027, arată Guvernul, într-un comunicat de presă.
Această declaraţie comună are rolul de a institui un parteneriat şi o colaborare proactivă pentru valorificarea întregului potenţial al fondurilor europene, cu scopul realizării unei creșteri inteligente, durabile și favorabile incluziunii la nivelul tuturor regiunilor de dezvoltare.
România va avea în total 16 programe. Dintre acestea, 8 vor fi naţionale, iar 8 vor fi regionale.
Posturile vacante din cadrul unor instituții subordonate Ministerului Agriculturii se vor ocupa prin concurs
Tot miercuri, pe data de 2 noiembrie, Guvernul a mai aprobat un memorandum care vizează ocuparea prin concurs sau examen a 477 de posturi vacante în cadrul unor instituţii aflate în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
Astfel, potrivit unui comunicat de presă al Guvernului, actul normativ prevede aprobarea organizării concursului sau examenului pentru ocuparea a 477 de posturi vacante din cadrul unor instituţii publice aflate în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în conformitate cu prevederile alin. (4) al articolului unic din OUG nr. 80/2022 privind reglementarea unor măsuri în domeniul ocupării posturilor în sectorul bugetar, după cum urmează:
– Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale – 150 de posturi vacante de execuţie;
– Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură – 249 de posturi vacante;
– Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare – 78 de posturi vacante/temporar vacante de execuţie.
În comunicatul de presă respectiv, această decizie se justifică prin importanța pe care instituțiile menționate o au în atragerea fondurilor europene.
„Justificarea necesităţii ocupării posturilor mai sus menţionate este dată de importanţa pe care instituţiile respective o au în ceea ce priveşte procesul de absorbţie a fondurilor europene (AFIR şi APIA), precum şi de nevoia stringentă de ocupare a posturilor rămase vacante (ANIF), pentru repunerea în funcţiune a staţiilor de pompare, în urma lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, din cadrul Programului Naţional de Reabilitare a Infrastructurii Principale de Irigaţii din România”, mai arată sursa citată.