În urma creșterii semnificative a numărului de persoane infectate și decedate din cauza Covid-19, CNSU a impus o serie de măsuri preventive răspândirii virusului. Una dintre restricțiile implementate de CNSU prevede ca cetățenii ce nu posedă certificatul verde să nu poată fi prezenți în anumite spații publice sau în anumite activități. Decizie luată în scopul limitării răspândirii epidemiei.
Cu toate acestea, Curtea de Apel București avertizează că măsura impusă încalcă drepturile cetățenilor României. Declarația Universală a Drepturilor Omului, Convenția Europeană pentru Drepturile Omului și Constituția României fiind violate.
Răspunsul lui Mircea Badea pentru Curtea de Apel București
În urma înștiințării lansată de Tribunalul din Capitală, Mircea Badea a oferit un răspuns public. Deși a afirmat că nu promovează certificatul verde, acesta a explicat că măsurile impuse de CNSU nu discriminează cetățenii din România întrucât „nu este vorba de persoane aflate în aceeași situație, ci de persoane aflate în situații diferite.”
„Nu susțin certificatul verde. Cuvântul discriminare, din punct de vedere juridic, nu are ce să caute în această speță pentru că nu este vorba de persoane aflate în aceeași situație, ci de persoane aflate în situații diferite. Adică o persoană A ALES să se vaccineze, o persoană A ALES să nu se vaccineze. Sunt în situații diferite. Discriminarea este atunci când se face diferență între persoane aflate în situații identice. Un vaccinat și un nevaccinat nu sunt în situații identice”, a spus Mircea Badea la Antena 3.
Decizia Tribunalului din Capitală
Sentința Tribunalului București este, momentan, supusă recursului.
„(…) Anulează în parte art. 4, art. 5 al. 2, art. 6, art. 7 al. 1 și 2 și art. 9 din Hotărârea CMBSU nr. 61/02.10.2021 în limita sintagmei „Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15- a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-Co V-2”.
Anulează în parte art. 10, art. 11, art. 12 al. 2, art. 15, art. 16 al. 1, art. 19, art. 20 al. 1, art. 21 al. 1, art. 22 și art. 23 din Hotărârea CMBSU nr. 61/02.10.2021 în limita sintagmei „Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15- a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-Co V-2”.
Anulează în parte art. 16 al. 3 din Hotărârea CMBSU nr. 61/02.10.2021 în limita sintagmei „Accesul în zonele de consum astfel delimitate și amenajate este permis doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15- a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-Co V-2”.
(…) Cu recurs care se depune la Tribunalul București – Secția a II a Contencios Administrativ și Fiscal în termen de 15 zile de la comunicare.”