Mircea Badea l-a avut drept invitat la „Sinteza zilei” în ziua de joi, 25 noiembrie, pe Serghei Mizil. Acesta a povestit detalii mai puțin cunoscute din viața Ceaușeștilor, pe care le-a văzut din perspectiva de „frate” a lui Nicușor Ceaușescu.
Mircea Badea, dezvăluiri surprinzătoare! A spus-o în direct: Toată lumea știa
Potrivit celor spuse la „Sinteza Zilei”, cei doi erau nedespărțiți și aveau parte de o libertate rar văzută la vremea respectivă. La rândul său, Mircea Badea a povestit că, la un moment dat, se afla în mașină cu părinții săi în drum spre mare când tatăl său a observat că o mașină circulă cu viteză și face depășiri la limită.
Atunci a aflat că o singură persoană își putea permite un astfel de comportament în trafic, adică Nicu Ceaușescu. Totodată, Serghei Mizil a confirmat lucrul respectiv.
„Țin minte când mergeam la un moment dat la mare, în concediu, eram copil, și a trecut pe lângă noi un Renault 16, a făcut niște depășiri, ceva… Și tata zice: ‘Cred că ăsta e Nicu Ceaușescu‘, pentru că toată lumea știa că el conduce Renault 16 și conduce tare”, și-a amintit Mircea Badea.
Nicolae Ceaușescu, drumurile și credințele mulțimilor de români
„Există astăzi ferma convingere a maselor de români că înainte de 1989 s-a construit mai bine și mult în raport cu ceea ce se întâmplă în societatea democratică, conducătorii fiind prea lenți în luarea deciziilor și prea preocupați de îmbogățire. Foarte mulți cetățeni sunt supărați din cauza stării drumurilor, acestea fiind de departe mai bune pe timpul lui Nicolae Ceaușescu. Fostul dictator se bucură de o imagine din ce în ce mai frumoasă, populația fiind scârbită de modul în care se comportă actuala clasă politică. Oare aceasta să fie imaginea corectă despre România socialistă sau, așa cum spunea marele psiholog Gustave Le Bon, masele au idei puține, ferme și greșite?
Datele statistice publicate de autoritățile statului român confirmă că în anul 1989 erau 72.816 km de drumuri în România socialistă. Era foarte bine în raport cu numărul de autovehicule. Partea proastă era că numai 36.893 km erau modernizați sau acoperiți cu îmbrăcăminte asfaltică ușoară. Dacă situația la drumurile naționale era mai bună, șoselele județene rămâneau în mare parte la nivel de drum pietruit sau simplă cale din pământ. Erau în anul 1989 58.133 km de căi județene și comunale, numai 22.478 fiind îmbunătățite pentru a nu distruge mijloacele motorizate de transport.
Exista un singur fragment de autostradă de la București la Pitești. Este mai mult decât evident că autoritățile comuniste nu prea administrau eficient investițiile în infrastructură, banii fiind îngropați în Canalul Dunăre – Marea Neagră și în Canalul Dunăre – București. Erau construcții hidrotehnice impresionante, dar care nu contribuiau în mod deosebit la rezolvarea problemelor legate de circulația mărfurilor, domeniu în care camioanele deveneau din ce în ce mai importante.
Dacă situația șoselelor era foarte proastă, să aflăm și datele despre străzile înfloritoarelor orașe socialiste multilateral dezvoltate. Aflăm din anuarul statistic că existau în anul 1989 20.786 km de străzi și bulevarde, cele modernizate fiind în lungime de 12.001 km.
Nicolae Ceaușescu a risipit banii țării și administrația comunistă a fost un model de distrugere a finanțelor publice. Investițiile colosale au generat mari probleme economice și nu era timp să fie rezolvate mărunțișuri legate de transporturi. Erau mereu alte sarcini mărețe de îndeplinit. Autoritățile din perioada democratică a avut de rezolvat greaua moștenire lăsată de un regim comunist care n-a avut nici cea mai mică legătură cu poporul român.
Aparatul de propagandă a dus o perfectă muncă de spălare a creierului și astăzi oamenii sunt convinși că înainte de 1989 era mai bine. Infrastructura regimului comunist a fost prost proiectată, fără să se țină cont de sporirea parcului și acum se construiește practic de la zero”, a scris Ionel-Claudiu Dumitrescu într-un articol de opinie.