Potrivit explicațiilor oferite de Mircea Fechet, autoritățile ar fi trebuit să caute soluții tehnice alternative pentru a permite accesul proprietarilor la locuințele din zonă, fără a afecta pădurea.
Mircea Fechet spune că nu a fost consultat în prealabil
Fechet a subliniat că nu a fost consultat în prealabil de reprezentanții Romsilva sau ai Direcției Silvice Ilfov, iar în cazul în care ar fi fost întrebat, ar fi recomandat să se păstreze acest colț de pădure, esențial pentru București.
„Am declarat, deja, că dacă aș fi fost consultat, dacă aș fi fost întrebat atunci când au existat primele discuții, aș fi spus atât reprezentanților RNP Romsilva, Direcției Silvice Ilfov cît și proprietarilor că nu sunt de acord să transformăm Pădurea Băneasa în autostradă. Eu cred că acel petic de pădure foarte mic raportat la suprafața Bucureștiului ar fi trebuit păstrat”, a explicat Mircea Fechet la B1 TV.
Ministrul consideră că traficul auto va aduce un impact negativ asupra mediului și că accesul în pădure ar trebui să fie permis doar pietonilor sau bicicliștilor.
„Cred că bucureștenii trebuie să se bucure de liniștea pădurii Băneasa. Iar în măsura în care doresc să se plimbe prin pădure să o facă pe jos sau cu bicicleta și cred că trebuie să epuizăm toate celelalte variante fezabile din punct de vedere tehnic care ar putea asigura locuitorilor acelui cartier accesul până să fracturăm, să tăiem pâdurea în două cu un drum ce urmează a fi tranzitat de sute sau de mii de autoturisme în fiecare zi.”, a mai spus ministrul.

Ministrul a subliniat necesitatea unei consultări publice ample înainte de adoptarea unor astfel de măsuri
De asemenea, Fechet a subliniat necesitatea unei consultări publice ample înainte de adoptarea unor astfel de măsuri, pentru a evita prejudicierea drepturilor locuitorilor din zonă și a bucureștenilor care doresc să se bucure de aerul curat al pădurii.
„Cred că impactul de mediu va fi cu siguranță negativ și cred că astfel de decizii trebuie luate după o amplă consultare publică pentru a ne asigura că nu prejudiciem nici drepturile locuitorilor din cartierul respectiv, dar nici dreptul bucureștenilor de a respira un aer curat”, a completat Fechet.
În paralel, societatea civilă a reacționat față de această decizie, mai mult de 40 de organizații și activiști cerând anularea acordului între Direcția Silvică Ilfov și Federația Greenfield, considerând că acest acord reprezintă un precedent periculos pentru protejarea spațiilor verzi. În urma reacțiilor, deschiderea drumului forestier, care trebuia să aibă loc pe 12 martie, a fost amânată pentru a monta camere video.