Slovacul Miroslav Majoros a preluat conducerea grupului de companii Telekom România la începutul acestui an. Acesta a declarat că nu a fost surprins de piaţa locală deoarece cunoştea bine această piaţă, însă a identificat câteva diferenţe. “Preţurile din România sunt mult mai mici comparativ cu Slovacia, jucătorii sunt oarecum egali, nu există un lider care să deţină 70-80% din piaţă”, spus Majoros.
Întrebat de situaţia Telekom Slovacia care a înregistrat pierderi în perioada cât a fost CEO, Majoros a pus rezultatele pe seama tarifelor de interconectare care au fost majorate de arbitrul telecom. “Nu doar în Slovacia am înregistrat pierderi, ci şi în Croaţia, Ungaria”, a precizat Majoros.
Revenind la piaţa locală, slovacul a anunţat că vor exista ajustări de personal fără să intre în detalii. „Grupul de companii Telekom numără în jur de 7.600 de angajaţi. Vor exista ajustări, dar nu cum am făcut în trecut când din 14.000 de angajaţi am redus la 3.000. E dificil să spun în prezent cum va fi în România deoarece aici, spre deosebire de Germania, costul muncii este mai mic şi nu se justifică automatizarea anumitor joburi”, explică Majoros.
Referitor la business, compania va continua investiţiile. Cel puţin 180 de milioane de euro vor fi investiţi anul acesta în principal pentru extinderea reţelei de fibră optică şi reţelelor 3G/4G. “Să fii de succes în telecom fără investiţii este imposbil. Piaţa locală este competitivă şi cred în preţuri competitive, nu în servicii ieftine”, a spus Majoros.
Telekom va acoperi anul acesta 2 milioane de gospodării cu fibră optică, conform CEO-ului Telekom, iar proiectul Ro-NET va fi finalizat tot anul acesta. „Am terminat prima etapă în 2015, acum lucrăm la a doua parte a proiectului. M-am întâlnit recent cu ministrul Comunicaţiilor, Marius Bostan, şi sunt sigur că R0-NET va fi de succes la final”, a precizat Majoros.
Legat de parteneriatul cu Orange, unde Telekom primeşte acces la reţeaua 4G a francezilor, iar compania oferă la schimb acces la internetul fix, Majoros a declarat că proiectul se derulează pe o perioadă de cinci ani, iar primele oferte vor fi lansate în maximum două luni.
În privinţa Palatului Telefoanelor, nou CEO al Telekom, a declarat că îi place această clădire şi îi aduce aminte de Plaza Hotel din New York. „În această clădire avem un data center şi alte câteva echipe, însă clădirea este în rest goală. Dacă vom vinde clădirea vom ţine cont de semificaţia istorică a acesteia şi vă spun că nu va găzdui niciodată un hotel sau un casino” a afirmat Majoros.