Microsoft lansează săptămâna viitoare o variantă cloud a profitabilului pachet Office.
Cea mai mare companie de software din lume va adapta vechiul set de aplicaţii Office, inclusiv Outlook, Excel şi instrumentele SharePoint, unui format online astfel încât utilizatorii să le poată accesa de pe orice device cu acces la Internet.
Microsoft urmăreşte astfel să concureze cu Google, care i-a preluat un procent îngrijorător din cota de piață pe care o avea pe segmentul companiilor utilizatoare prin furnizarea unor alternative rapide şi accesibile la instalarea de software sau la administrarea de servere.
Demersul Microsoft este unul intelligent în condiţiile în care compania doreşte să rămână competitivă în fața celor de la Google, în opinia experţilor. Acţiunile Microsoft au crescut luni la 3,7% , iar această reuşită alimentează speranţa că profitul va creşte prin extinderea dominanţei software-ului în sectorul cloud computing-ului.
Până acum Microsoft a oferit versiuni online ale unor programe Office, mai ales Outlook, pentru companii, iar anul trecut a lansat versiuni gratuite pentru utilizatorii individuali.
Steve Ballmer, CEO la Microsoft, va lansa Office 365 pe 5 iulie, în New York, moment în care va vorbi despre viitoarea concentrare a companiei pe mediul online, o adevărată provocare pentru compania care s-a dezvoltat prin furnizarea unor versiuni costisitoare de software pentru calculatoare individuale.
În luna octombrie, Microsoft a declarat că taxa utilizatorului noului serviciu va porni de la 2$ pe lună pentru accesarea e-mail-ului şi va ajunge până la 27$ pentru o utilizare avansată. Google taxează utilizatorii cu 50$ pe an pentru utilizarea aplicaţiilor web, iar în această taxă sunt incluse servicii multiple.
La fel ca Google, Microsoft va păstra serverele în centre de date, însă, spre deosebire de acesta, va permite companiilor să-şi păstreze datele pe servere individualizate, conform politicilor proprii.
Lansarea Office 365 va aduce cu siguranţă ceva nou în competiţia dintre Microsoft şi Google. Compania Google are 40 de milioane de utilizatori ai aplicaţiilor online, iar Microsoft, conform firmei de cercetare comStore, are aproximativ 750 de utilizatori ai Office-ului în diversele sale forme.
Compania Google, centrată pe online, rămâne sigură de faptul că este dominantă în sectorul cloud-computing. Dave Girouard de la Google a declarat: “Suntem de părere că ne aflăm cu ani înaintea lor (Microsoft) în ceea ce priveşte construirea unei soluţii viabile cloud.”