Finalizarea tranzactiei cu Beta Cons consolideaza pozitia companiei austriece pe piata romaneasca, Epa! ajungand sa detina, prin cele doua companii, 11.000 de panouri publicitare. Beta Cons, ultima achizitionata, detine aproximativ 220 de panouri backlit (cele mai multe in Bucuresti) si 170 de panouri citylight (localizate in exclusivitate in Bucuresti). Compania a castigat in 1999 o licitatie organizata de primaria Capitalei si are concesionate pentru 15 ani locatii pentru panouri publicita
Finalizarea tranzactiei cu Beta Cons consolideaza pozitia companiei austriece pe piata romaneasca, Epa! ajungand sa detina, prin cele doua companii, 11.000 de panouri publicitare. Beta Cons, ultima achizitionata, detine aproximativ 220 de panouri backlit (cele mai multe in Bucuresti) si 170 de panouri citylight (localizate in exclusivitate in Bucuresti).
Compania a castigat in 1999 o licitatie organizata de primaria Capitalei si are concesionate pentru 15 ani locatii pentru panouri publicitare. Totodata, este singura companie cu locatii in parcarile centrelor Carrefour Militari si Colentina. Pana la preluarea de catre grupul austriac, Beta Cons avea drept unic asociat compania Frencon Trading, inregistrata in Cipru. Anterior, din actionariatul companiei au facut parte Marius Badea, Borney Holdings ltd si Lakeline ltd, firma care avea participatii, printre altele, in Omega Press (editorul ziarului Ziua).
Reprezentantii Epa! nu au punctat valoarea tranzactiei cu Beta Cons, dar au precizat ca, impreuna cu Euromedia, cifra se situeaza in jurul valorii de 20 de milioane de euro. Outdoor Akzent, compania prin care s-au facut practic tranzactiile, a preluat 85% din Euromedia la inceputul acestui an, restul de 15% apartinand Plasty Prod. Din punct de vedere operational, cele doua companii vor functiona separat, cu management diferit, dar ofertele pentru clienti vor lua in calcul posibilitatile logistice ale ambilor operatori de pe piata outdoor. Grupul austriac Epa! este impartit intre Heinrich Schuster (50%) si Raiffeisen (50%), detine 40% din piata austriaca de outdoor si este prezent in zece piete europene.
Piata de outdoor din Romania s-a ridicat anul trecut la 15,3 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de 2003, conform Media Fact Book, editat de agentia de media Initiative. Estimarile agentiei indica o cota de piata de 55% pentru Euromedia, locurile urmatoare fiind ocupate de News Outdoor (15%), Churchill Media (10%), Beta Cons (6%) si Effect (5%). Din punctul de vedere al numarului de panouri detinute, Euromedia domina piata. Astfel, compania are in portofoliu, conform Media Fact Book, 48% din cele 7.650 de panouri billboard de pe piata, 75% din cele 5.162 de city lights si panouri in statii de autobuz si 91% din panourile de pe stalpi si reclamele de pe autobuze. Beta Cons detine 3% din city lights si panouri in statii de autobuz si 16% din panourile rulante (scrollers) si cele tip backlit.
Urmatoarea perioada anunta noi tranzactii pe piata outdoor la nivel international, cu recul si in Romania. Potrivit New York Times, News Corporation, firma magnatului media Rupert Murdoch, negociaza cumpararea partenerului sau minoritar din firma News Outdoor, locul doi in Romania, cu 15% cota de piata si cel mai mare grup de publicitare outdoor din Europa de Est.