Ca parte a redresării economice în urma crizei Covid-19, Visa face pași mari către obiectivul de a ajuta opt milioane de afaceri mici din Europa să se adapteze și să beneficieze de comerțul digital.
Visa (NYSE: V) a anunțat că peste 100 de parteneri din Europa s-au alăturat inițiativei “Where You Shop Matters” pentru a ajuta proprietarii de companii mici să își dezvolte competențele digitale și să își desfășoare în continuare activitatea în beneficiul comunității din care fac parte, conform unui comunicat.
De când s-a lansat programul la jumătatea anului trecut, peste două milioane de afaceri mici din Europa au primit sprijin prin intermediul campaniei. Este o etapă importantă în strategia Visa de a susține opt milioane de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) din Europa și 50 de milioane la nivel global să intre în mediul online, să se adapteze și să-și asigure viitorul afacerii.
Pandemia Covid-19 continuă să aibă un impact devastator
În Europa, pandemia Covid-19 continuă să aibă un impact devastator asupra afacerilor mici. Conform unui studiu recent, 65% dintre firmele mici sunt îngrijorate de viitorul afacerii lor. Din cauza restricțiilor și a perioadelor de carantină, afacerile mici își mută din ce în ce mai mult operațiunile online și acceptă plăți digitale. Datele Visa arată că peste 10 țări din Europa au înregistrat o creștere de 20% a vânzărilor online, iar opt din zece tranzacții sunt în prezent contactless.
„Afacerile mici joacă un rol crucial în comunitățile noastre și multe continuă să funcționeze în condiții dificile cauzate de pandemia Covid-19. Suntem mereu inspirați de inovația și spiritul antreprenorial de care mulți proprietari de afaceri mici au dat dovadă, adaptând modul în care fac afaceri pentru a-și servi clienții.
Totodată, suntem mândri că peste două milioane de afaceri mici au putut beneficia de inițiativele partenerilor noștri. Vom continua să lucrăm alături de clienții și partenerii noștri pentru a susține redresarea economică ce menține afacerile mici în centrul comunităților noastre”, a declarat Hemlata Narasimhan, SVP, Merchant Sales and Acquiring Europe în cadrul Visa.
O nouă tehnologie de acceptare a plăților
De când și-a stabilit obiectivul de a sprijini în procesul de digitalizare opt milioane de afaceri mici, Visa și-a unit forțele cu bănci, guverne, platforme comerciale și parteneri din domeniul tehnologiei pentru a ajuta micile afaceri să devină digitale. Câteva dintre initiațivele Visa în această direcție includ:
- O nouă tehnologie de acceptare a plăților: „Tap-to-Phone”, noua soluție Visa care transformă dispozitivele mobile în terminale de plată, ajută mii de companii mici să accepte plăți digitale în România, Italia, Polonia, Turcia, Ucraina și Marea. În România, soluția Visa este disponibilă prin intermediul parteneriatelor cu Alpha Bank, BCR, CEC Bank și Global Payments.
- Parteneriate publice-private: în Republica Cehă, Polonia și Slovacia, Visa colaborează cu guvernele pentru a oferi întreprinderilor mici acces gratuit la terminalele de acceptare contactless și la software în primele 12 luni.
- Noi instrumente online: înființarea unei afaceri online poate fi o sarcină descurajantă. Visa lucrează cu platforme digitale și piețe online, astfel încât magazinele mici să-și poată crea o prezență online cu costuri și dificultăți minime. Aceste programe au fost lansate în 15 țări din Europa, sprijinind mii de companii locale. Visa și-a extins, de asemenea, platforma digitală globală Abilități practice de business (Practical Business Skills), care oferă resurse educaționale gratuite pentru a ajuta proprietarii de întreprinderi mici și mijlocii să ia decizii în cunoștință de cauză pentru a-și dezvolta afacerea printr-un proces extins de digitalizare.
- Noi instrumente bancare: Firmele mici apelează, de asemenea, la instrumente bancare digitale pentru a-și gestiona finanțele într-un moment critic pentru afacerea lor. În parteneriat cu bănci și fintech-uri din Europa, Visa are 30 de noi programe de carduri business care ajută firmele mici să-și gestioneze mai bine fluxul de numerar și achizițiile, oferind în același timp acces la instrumente financiare inovatoare.
- Angajament față de comunitate: Visa și-a extins campania „Where You Shop Matters”, încurajând consumatorii să cumpere de la comercianți locali și să sprijine afacerile mici din comunitățile lor. Exemple de campanii care și-au propus să vină în sprijinul magazinelor locale includ „Susținem Afacerile Mici” (România), campanie inițiată de Beans & Dots Specialty Coffee Shop și start-up-ul românesc Ialoc.ro, Champion Green (Irlanda), Smart SME (Turcia), Fiver Fest (Marea Britanie) și Kaufnebenan week (Germania).
Peste 100 de programe au fost lansate în România și în alte țări, cu sprijinul partenerilor din industrie, printre care Alpha Bank, Akbank, Axerve, Banca Sella, BeeDigital, CEC Bank, banca Co-Operative, Clickandcollection.com, Fiserv, Fruugo, Glovo, iCard- myPOS, Israel Credit Cards, Jyske, Juni, National Bank of Greece, Tyl by NatWest, Nexi, Orderbird, Oma Savings Bank Plc, Payplug, Piraeus Bank, Shopify, SparNord, Swedbank Viva Wallet, WorldLine, Yell. Aceste inițiative au ajutat peste două milioane de firme mici să acceseze instrumentele, competențele și resursele necesare pentru a se adapta, a face comerț online și a satisface cererea consumatorilor pentru plăți digitale.
Start bun, însă drumul e lung
În condițiile în care multe economii din Europa au început 2021 cu restricții suplimentare, Visa solicită implicarea partenerilor pentru a sprijini inițiativele adresate întreprinderilor mici, având scopul de a digitaliza milioane de afaceri mici în această perioadă crucială de redresare.