Misterul din spatele iPad Mini: De ce costă cu 40% mai mult decât tabletele Amazon sau Google

Au apărut o serie de teorii despre motivele pentru care Apple a decis să pună un preț de pornire de 329 de dolari pe iPad Mini, când tabletele concurente de la Amazon și Google costă doar 199 dolari.

Teoriile includ:

•    Pentru că Apple poate cere atât de mult – fanii săi fie sunt atât de spălați pe creier, fie sunt atât de prinși în ecosistemul Apple, încât ar plăti oricât
•    Pentru că Apple vrea să își protejeze marjele de profit uriașe
•    Pentru că noua tabletă Apple este mai bună decât cea a Google și Amazon

Cel mai probabil toate aceste teorii s-au cumulat în decizia finală. Iar acum a apărut un nou raport de pe piața asiatică care adaugă o a patra teorie, una la fel de plauzibilă: Producția iPad mini, cel puțin pentru moment, are probleme de aprovizionare.

Potrivit lui Siu Han și Alex Wolfgram de la DigiTimes, Apple nu poate obține destule ecrane pentru noul iPad mini, iar cele pe care le poate avea sunt scumpe. Prețul de 329 de dolari pentru iPad mini se datorează în principal costului pe care îl are tehnologia tactilă GF2 (DITO film) pe care o utilizează dispozitivul, potrivit unor surse din industrie.

Sursele spun că senzorul DITO film are probleme de producție, motiv pentru care dispozitivul este cu circa 40-50% mai scump comparativ cu alte tablete de 7 inch care au structură OGC sau G/G.

Aceleași surse mai menționează faptul că modulele tactile GF2 sunt cu numai 5 dolari mai ieftine decât cele G/G utilizate la modelele iPad de 9,7 inch.

Cu alte cuvinte, în loc să stimuleze o cerere masivă pentru noua tabletă printr-un preț competitiv, Apple încearcă de fapt să controleze cererea (și să își protejeze marjele de profit) printr-un preț mai ridicat.

Apple a mai făcut lucrul acesta cu primul iPhone, care a avut la început un preț prohibitiv. Ulterior prețul a scăzut pe măsură ce lanțurile de furnizori și rețelele de distribuție și-au revenit. Strategia a dat roade atunci.

Circumstanțele sunt diferite acum, însă: Competitorii Apple sunt deja în piață cu tablete de calitate superioară mult mai ieftine. Astfel, Apple își asumă riscul de a îndepărta o parte din potențialii clienți, canibalizând vânzarea tabletelor iPad de dimensiuni superioare, și de a pierde teren în războiul pentru cota de piață.

<div><object width="576" height="324"><param name="movie" value="https://d.yimg.com/nl/techticker/site/player.swf"></param><param name="flashVars" value="browseCarouselUI=hide&vid=30935770&"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed width="576" height="324" allowFullScreen="true" src="https://d.yimg.com/nl/techticker/site/player.swf" type="application/x-shockwave-flash" flashvars="browseCarouselUI=hide&vid=30935770&"></embed></object></div>

SURSA: CNBC