Viitorul „Cronicii Cârcotaşilor” – cea mai longevivă emisiune locală de satiră -, şi al echipei, fără Şerban Huidu, se decide miercuri (26 octombrie), în ediția specială care va fi difuzată de la ora 20.30, pe Prima TV, spune Mihai Găinuşă, pentru Capital.
”Mâine (marți – n.red.) filmăm o emisiune despre emisiune, despre cât de popular și, implicit, eficient s-a dovedit a fi sau a nu fi, de-a lungul timpului, acest format de emisiune și dacă mai merită să continuăm”, oferă Mihai Găinuşă un prin-indiciu despre ce vom vedea miercuri seara, la Cronică. Iar în funcție de ”concluziile ediţiei speciale”, realizatorii vor decide dacă emisiunea va continua sau nu.
Surse apropiate echipei emisiunii afirmă că, în emisiunea de miercuri, Şerban Huidu, ar urma să anunţe că intenţionează să se retragă din viaţa publică.
„Cronica Cârcotașilor“ este o coproducție Hodoronc-Tronc Production, compania lui Șerban – o afacere care a generat, anul trecut, venituri totale de circa 1,85 mil. euro și un profit net de puţin peste 700.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe, și Prima TV. Și tot un fel de coproducție este și între Hodoronc-Tronc și firma lui Mihai Găinușă, Trosc-Pleosc.
Privind înapoi, emisiunea pamflet s-a născut, oficial, la televizor, în toamna lui 2000, sub titulatura de „Cronica Cârcotașului“, pentru că la momentul respectiv era spusă doar din perspectiva unui Șerban Huidu cu gura mare, care modera deja de trei ani un format similar al emisiunii, la Radio 21. În doi se cârcotește din 2001. Cu Mihai Găinușă la pupitru, show-ul a început să semene cu ruda sa italiană „Striscia la notizia“, de pe Canale 5. Înainte să fie cooptat la „Cronică“, Mișu lucra la Radio Delta RFI și la „Chestiunea zilei“ (Pro TV), unde scria monologurile cu care Florin Călinescu deschidea emisiunea. Doi ani mai târziu, cârcotașii se mută de la Radio 21 la Kiss FM. Azi, numai echipa care apărea în fiecare seară de miercuri „pe sticlă“ trece de zece personaje, plus cârcotașii cântăreți de la JukeBox.
În cifre, cei aproape 11 ani de ”Cronică” înseamnă peste 300 de emisiuni, peste 26.000 de dude, bâlbe și perle televizate descoperite, plus mai bine de 8.500 de apariții „memorabile“ ale unor persoane publice surprinse în ipostaze care mai de care mai jenante și mai comice.
Cât costă producția „Cronicii“ pe ediție? Într-o discuție anterioară, Șerban Huidu nu a vrut să dea o cifră exactă: „Marja e între 50 și 250.000 de euro/ediție. Bugetul depinde de ce structură are televiziunea, ce dotare, câte ore are emisiunea“, s-a limitat el să dezvăluie.