Mit Clima este una intre companiile despre care nu ne sfiim să spunem că îmbină cu mare abilitate trei dintre cele mai importante calități absolut necesare pentru atingerea succesului și a notorietății brandurilor pe care le reprezintă:profeionalismul, seriozitatea și eficiența. Acest astepct face, ca, astăzi, Mit Clima să fie un exemplu de competență, lucru ce aduce compania în topul preferințelor clienților români.
- Cine este Mit Clima?
Mit Clima este o companie specializată în soluții HVAC, înființată în 2010 ca partener oficial exclusiv al Mitsubishi Electric și Climaveneta în România. Cu timpul, ne-am poziționat ca un actor important în piața de HVAC autohtonă, prin promovarea celor mai noi tehnologii din domeniu, profitând de know-how-ul celor 2 producători de prestigiu.
Încă de la înființare, cifra de afaceri a MIT Clima a înregistrat o creștere anuală bazată pe mărirea continuă a portofoliului de clienți la nivel național, cărora le oferim servicii profesionale de proiectare, furnizare și mentenanță echipamente de climatizare și ventilație: B2R (instalatori, revânzători), B2B (dezvoltatori imobiliari, antreprenori generali).
- După ce valori vă ghidați compania?
Lucrurile pe care le prețuim în companie sunt: performanța, încrederea, colaborarea, învățarea, etica, responsabilitatea, proactivitatea. Suntem o echipă de oameni tineri care credem cu sinceritate în aceste valori, care dealtfel și întrețin atmosfera de lucru profesionistă și relaxată, făcând ca echipa noastră să crească constant în timp.
Suntem tot timpul preocupați să producem valoare adăugată în demersul nostru comercial, să dezvoltăm componenta consultațională a acestuia. Pentru că oamenii sunt cheia performanței, investim constant în creșterea competenței echipei Mit Clima.
Pentru a răspunde celor mai exigente cerințe ale clienților noștri, reprezentanții comerciali ai Mit Clima oferă consultanță specifică pentru toată gama de sisteme de climatizare.
Sinergia departamentelor de consultanță tehnico-comercială, ofertare și service reprezintă principalul nostru diferențiator și totodată cheia reușitei proiectelor în care ne implicăm.
- Cu ce parteneri producători de echipamente lucrați?
Soluțiile de climatizare oferite de MIT Clima se adresează clădirilor noi sau în renovare de tip industrial, terțiar și rezidențial.
Brand-urile pe care le reprezentăm sunt următoarele:
Mitsubishi Electric, lider mondial în sisteme de climatizare pentru uz rezidențial, comercial și industrial, producător ce setează standardul de calitate în domeniu.
Climaveneta și RC Grup, din 2015 ambele parte a Grupului Mitsubishi Electric; primul, furnizor de soluții cu agregate de apă răcită destinate confortului sau proceselor industriale și al doilea, controlului temperaturii în aplicațiile IT și telecom.
Hisense, concern de talie mondială, cu afaceri în mai multe domenii industriale, jucător important în piața de HVAC prin joint-venture-ul cu Hitachi și Johnson Controls.
Airwell, producător francez de climatizatoare rezidențiale și comerciale, nume foarte cunoscut profesioniștilor din România, cu o lungă tradiție în climatizare, revenit la noi în țară prin Mit Clima.
Vortice Industrial (ex Loran), specializat în sisteme de ventilație și tratare a aerului
Suntem în discuții și cu alți producători de renume, vrem să lărgim portofoliul soluțiilor oferite de Mit Clima. Am vizitat unitățile de producție, sperăm ca în viitorul apropiat să ni se alăture și alte nume importante din domeniu.
- Cum vedeți anul 2020 și viitorul imediat?
Anul 2020 este neașteptat, plin de provocări. Constatăm însă cu satisfacție maturizarea business-ului nostru, cu o bază stabilă de clienți și parteneri, cu un portofoliu solid de proiecte gestionate, cu alte cuvinte am atins masa critica ce ne conferă stabilitate.
Punem accent pe sănătatea financiară, care a făcut întotdeauna cartea de vizită a Mit Clima, ne urmăm cu strictețe pașii de dezvoltare conform strategiei, pentru menținerea în continuare a creșterii cotei de piață a companiei.
- Care este abordarea de marketing a Mit Clima?
În viziunea noastră, marketing-ul este un concept mai vast decât promovarea, publicitatea și vânzarea. Este filosofia identificării, atragerii și fidelizării clientelei, în termeni generali ține de poziționarea noastră față de concurență, adică avantajele noastre competitive.
Urmărim și selectăm segmentele de piață cu adevărat viabile, pe care ne concentrăm energiile.
Dialogul cu partenerii profesioniști tradiționali este o componentă importantă a marketingului nostru, ea este barometrul atât de important al pieței.
- În ce masură utilizați tehnologii noi și care sunt acestea?
La Mit Clima, departamentul de ofertare utilizează software-ul proprietar al producătorilor pentru configurarea tehnico-comercială a sistemelor de climatizare. Lucrăm deja de ceva timp la definitivarea bibliotecilor BIM pentru echipamentele comercializate.
Integrarea caracteristicilor tehnice și funcționale ale echipamentelor în sistemul Buiding Information Modeling este principalul nostru deziderat, avem convingerea că va deveni un “must have” în toate proiectele și în țara noastră. Evident, toate activitățile companiei noastre sunt monitorizate într-un sistem ERP.
- Cum vedeți piața de HVAC în viitor?
Un viitor provocator pentru firmele private în general, în care vor avea succes cei ce vor crede în dezvoltarea competenței interne, în rafinarea ofertei tradiționale a companiei, lucruri cu vizibilitate și predictibilitate bună.
Creșterea fiziologică a business-ului, flexibilitatea și independeța financiară trebuie să fie preocuparea oricărui manager.
Evident, avem nevoie de fler, să înțelegem în timp util direcția schimbărilor majore, de paradigmă, să ținem pasul cu “distrugerea creatoare” a sistemului ce pare să se manifeste din ce în ce mai des în ultimul timp.