Conceptul XR-PHEV folosește panouri solare integrate în plafon, care servesc pentru încărcarea bateriei auxiliare și de asemenea beneficiază de un spoiler, cu un unghi variabil pe marginea posterioară a acoperișului, care poate fi ajustat pentru diferite condiții de conducere.  

Ca și celelalte doua concepte prezentate la salonul auto de la Tokyo, conceptul XR-PHEV reprezintă noua identitate vizuala a brandului, ce va fi introdusă treptat, de către Mitsubishi Motors, prin intermediul fiecărui crossover sau SUV ce va fi lansat în următorii ani. Menită să simbolizeze funcționalitatea și siguranța caracteristice unui SUV, identitatea sa vizuală este alcătuită din elemente verticale (fie cromate sau iluminate), ce se îmbină perfect cu lateralele grilei față.

Conceptul XR-PHEV folosește un sistem de tracțiune față PHEV ușor și eficient, derivat din sistemul folosit pentru alimentarea modelului Outlander PHEV.

Sistemul de propulsie al acestui nou PHEV este compus dintr-un motor pe benzină, de 1.1 litri, în 3 cilindri, supralimentat, un motor electric (spre deosebire de Outlander PHEV, care este echipat cu 2 motoare electrice), cu un convertor in partea din față și un acumulator dispus sub podea. Convertorul crește puterea și eficiența motorului și a generatorului.

Din modul pur electric, propulsorul conceptului XR PHEV selectează automat unul dintre cele 2 moduri de condus– hibrid serie și hibrid paralel – pe cel mai potrivit pentru condițiile de condus și în funcție de nivelul de încărcare al acumulatorului, la fel ca și în cazul modelului Outlander PHEV.

 O altă caracteristică comună cu Outlander PHEV este faptul că funcționarea în modul 100% electric se poate controla și gestiona  prin folosirea modului de încărcare sau economisire a bateriei.  

Concept XR-PHEV este, de asemenea, echipat cu prize de 100V AC la bord, capabile de a oferi o sursă externă de până la 1500W. Sistemul poate furniza suficientă electricitate, doar de la bateria de acționare, pentru a alimenta aparate de uz casnic pentru o zi întreagă, sau până la maxim 10 zile, atunci când motorul este folosit pentru a încărca bateria.