Mitsubishi ASX, cunoscut în Japonia sub denumirea de RVR, unde a ajuns la cea de-a treia generaţie, este de departe cel mai vândut model al niponilor, în ţara noastră. Lansat în primăvara anului 2010, exact la 40 de ani de când Mitsubishi Vehicle Division s-a desprins din grupul Mitsubishi Heavy Industries, devenind Mitsubishi Motors Corporation, modelul a devenit disponibil, în ţară, în vara acelui an. În scurt timp, ASX a devenit modelul cel mai vândut pe piaţa locală, depăşind Outlander, Pajero sau Lancer. Anul trecut, s-au înmatriculat 1.130 de unităţi ASX, iar în primele şapte luni ale acestui an, românii au mai cumpărat 161 de unităţi.
Mitsubishi ASX este disponibil cu motor pe benzină de 1,6 litri şi 115 cai putere (CP) sau cu motoare diesel de 1,8 litri, 150 CP şi 2,2 litri, 150 CP. Această din urmă variantă de motorizare a fost introdusă de japonezi la mijlocul anului trecut şi vine cuplată la o transmisie automată, INVECS II, cu şase trepte, prima de acest gen pentru modelul compact. La interior, modelul ASX are un design simplu, fără butoane inutile. Ecranul din centrul bordului oferă acces la sistemul de navigaţie, la radio, dar poate fi folosit şi pentru manevra de parcare cu spatele, dacă modelul este echipat cu cameră video. De apreciat este sistemul audio Rockford Fosgate cu nouă difuzoare şi amplificator 710W, care transformă maşina în discotecă pe patru roţi. Nu ne-a plăcut butonul pentru reglarea temperaturii, deoarece este manual şi nu digital, astfel încât trebuie să te uiţi foarte atent atunci când vrei să alegi temperatura. Altfel, maşina este confortabilă şi spaţioasă.
În interior au fost amplasate numeroase compartimente de depozitare, existând un compartiment chiar sub podea pentru stocarea discretă a anumitor obiecte. Portbagajul are un volum de 442 litri.
Pe şosea, maşina este sprintenă şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,9 secunde, viteza maximă fiind de 190 km/h. Suspensia este confortabilă, ASX fiind un automobil ideal pentru cei care călătoresc mult. Micul SUV este foarte stabil în curbe, iar atunci când urmează una periculoasă, şoferul este avertizat de un sunet care se aseamănă cu cel folosit în avioanele de pasageri pentru legarea centurilor de siguranţă. ASX dispune de tracţiune integrală, dar nu este un automobil gândit pentru off-road extrem. Se poate trece în modul 4×4 apăsând un buton din spatele cutiei de viteze. În materie de eficienţă, ASX 2,2 DID 4WD promite un consum mixt de 5,8 litri. În oraş, noi am înregistrat un consum de 7,5 litri, iar în afară consumul a scăzut la şase litri.
Cu un preţ de pornire de 16.200 euro, ASX este unul dintre cele mai accesibile SUV-uri şi unul dintre rivalii modelului Duster de la Dacia. Cel mai ieftin ASX include aer condiţionat cu reglare manuală, nouă airbaguri, computer de bord cu ecran central multifuncţional, închidere centralizată cu telecomandă, volan reglabil pe înălţime şi adâncime şi altele. Preţul maşinii poate trece de 30.000, dacă se optează pentru cutie automată, plafon panoramic din sticlă, închidere centralizată cu sistem inteligent de operare fără cheie şi buton de pornit/oprit motorul sau torpedou cu refrigerare.