Outlander este unul dintre automobilele care reuşeşte să intre atât în graţiile celor pasionaţi de off-road, cât şi în cele ale şoferilor care vor un SUV confortabil, cu consum redus. Maşina niponilor nu face niciun compromis între cele două, tracţiunea integrală oferită fiind una dintre cele mai performante din lume, iar când vine vorba de oraş, Outlander oferă cel mai bun consum din clasa sa. Mitsubishi Outlander este cel mai de succes model al japonezilor în ţara noastră, cu 3.605 unităţi înmatriculate, conform datelor DRPCIV. Outlander este mai popular decât modelul Colt (3.192 unităţi), înlocuit de Space Star şi decât Lancer (3.461 unităţi), declarat de americani cel mai fiabil automobil din ultimii 15 ani. În primele trei luni ale acestui an, 28 de români şi-au cumpărat un Outlander. Prima generaţie a fost fabricată între anii 2003 şi 2006 şi a avut mare succes, fiind apreciată pentru prestaţiile de pe şosea şi mai puţin decât cele din teren accidentat. Ajuns la cea de a treia generaţie, noul Outlander a fost declarat „Cel mai 4×4 SUV” al anului 2013, depăşind concurenţi precum Hyundai Santa Fe, Ford Kuga, Nissan X-Trail, Kia Sorento, Honda CR-V sau Dacia Duster.
Performant şi sigur
Automobilul are un aspect exterior care nu impresionează prin linii agresive, cuvântul de ordine fiind „simplu“. La interior, bordul este curat, fără multe elemente de design sau butoane inutile.
Majoritatea comenzilor sunt la îndemână, iar ecranul din bord este intuitiv şi uşor de utilizat. Tapiţeria este din piele, însă aceasta se regăseşte numai la nivelul de echipare de top. SUV-ul este unul dintre cele mai spaţioase din clasa sa, iar portbagajul oferă un volum de 591 litri, cu 50 litri mai mult faţă de vechiul model. Haionul este electric și poate fi deschis din telecomandă sau prin intermediul unui buton. Sistemul audio Rockford Fosgate, unul dintre cele mai bune de pe piaţă, include opt difuzoare, un subwoofer şi amplificator. Puterea oferită, 710 W. În ceea ce priveşte motorizarea, Mitsubishi oferă două variante: una pe benzină 2.0 MIVEC de 150 CP şi una diesel 2.2 Di-D, care dezvoltă tot 150 CP. Propulsorul diesel este preferat de majoritatea celor care optează pentru un Outlander, şi pe acesta l-am testat şi noi. Pe şosea, SUV-ul japonez este sprinten, iar cutia de viteze CVT cu şase rapoarte schimbă treptele în mod corespunzător.
Niponii au renunţat la transmisia automată cu dublu ambreiaj deoarece aceasta nu era suficient de economică. Treptele pot fi schimbate şi manual cu ajutorul clapetelor din aluminiu din spatele volanului. Mitsubishi Outlander accelerează de la 0-100 km/h în 11,7 secunde, iar viteza maximă este de 190 de km/h. Suspensia este reglată foarte bine, astfel încât pasagerii nu vor simţi eventualele denivelări ale drumului, iar direcţia este promptă. În afara drumurilor asfaltate, SUV-ul se simte în largul său. Sistemul de tracţiune integrală controlat electronic dispune de trei moduri: tracţiune integrală, tracţiune integrală cu diferenţial blocat şi tracţiune spate. Comutarea între aceste moduri se face acţionând un buton de pe consola centrală. Legat de consum, Mitsubishi, la fel ca majoritatea constructorilor japonezii, acordă o atenţie deosebită acestui aspect.
Astfel, în regim extraurban noul Outlander înregistrează, conform constructorului, un consum de 5,1 litri/100 km şi 135 g/km emisii CO2. Noi am înregistrat în oraş un consum de 9 litri/100 km, iar la drum lung consumul a scăzut la 6 litri/100 km. În materie de siguranţă, SUV-ul a primit cinci stele de la EuroNCAP, iar varianta de top include mai multe sisteme de siguranţă, precum cel de prevenire a coliziunilor frontale sau de avertizare a părăsirii accidentale a benzii de rulare. Preţurile pentru Outlander pornesc de la 22.300 euro şi pot ajunge până la 41.000 euro. Principalii concurenţi sunt Chevrolet Captiva, Opel Antara, Peugeot 4008, Citroën C-Crosser sau Honda CR-V.