Japonezii de la Mitsubishi nu au făcut niciodată un secret din faptul că ASX a fost gândit ca un vehicul pentru „jungla urbană“ și mai puțin ca un tot-teren autentic. De altfel, puține modele din subsegmentul SUV-urilor medii mai au pretenția de a se descurca pe teren accidentat.
Aproape toate țintesc clienții care își doresc un vehicul cu alură puternică și cu gardă la sol înaltă – care să dea senzația de siguranță -, dar nu se aventurează în afara șoselelor decât extrem de rar. Iar acest tip de cumpărători este tot mai des întâlnit în showroomurile din Europa. Cel puțin asta arată cifrele aferente anului 2011. Dintre cele trei subsegmente ale clasei SUV europene, cel al mașinilor medii este cel mai mare (613.494 unități), în timp ce vehiculele de acest fel, dar cu dimensiuni mai mici, au fost achiziționate de numai 229.726 de clienți, iar cele mari, de către 41.414 de cumpărători.

Zorzoane
Pe lângă tendința de a închide vehiculele de teren în cuștile marilor aglomerări urbane, constructorii auto se văd nevoiți, pentru a vinde, să le doteze cu o mulțime de echipamente mai mult sau mai puțin necesare. La fel se întâmplă și în cazul „Diamond Edition“ de la Mitsubishi. Dacă vehiculele din segmentul premium au lumini de zi cu LED și o mulțime de subansambluri cromate cu mare priză la public, de ce nu ar avea și un SUV compact? Aceasta pare să fi fost logica prin care ASX are acum în dotare acoperiș panoramic din sticlă laminată, prevăzut cu lumină ambientală (LED), iluminare interioară tot cu LED, eleron, finisaj argintiu pentru bord, scaune cu masaj, evacuare dublă și o mulțime de alte ornamente care îți iau ochii cu sclipirile lor. Să nu uităm: până și numărul de înmatriculare este evidențiat de o lampă cu LED.
Pierdute printre toate aceste „zorzoane“, dotări precum M-ASTC (sistem de control activ al stabilității și tracțiunii), HSC (sistem de asistență la pornirea în rampă), ESS (semnalizare vizuală pentru frânarea de urgență), sau ABS, EBD și Brake Override System sunt greu de descoperit, dar există, și acestea chiar au o utilitate.

Tehnologie japoneză

Sub carapacea de metal a lui ASX Diamond Edition se află unul dintre cele mai fiabile și mai docile propulsoare care pot fi găsite pe un SUV. Cei 150 CP puși la dispoziția șoferului de motorul diesel de 1.8 litri sunt mai mult decât suficienți pentru a pune în mișcare și a duce – extrem de rapid – către viteze superioare vehiculul de 4,3 metri. ASX este printre puținele SUV-uri diesel la care răspunsul motorului la acționarea pedalei de accelerație este aproape instantaneu, iar cuplul se face simțit mai repede decât te aștepți.
În privința calităților dinamice, modelul nipon se dovedește din nou la înălțime. Și asta chiar dacă, pentru a crește confortul, suspensia a fost adaptată traficulul urban, permițând astfel mașinii să intre într-un ruliu ușor atunci când virajele sunt abordate mai sportiv. Tot la capitolul tehnologie merită menționat și sistemul multimedia performant, intuitiv și, mai ales, compact. Grație posibilității de a rula pe ecran mai multe funcții precum camera video pentru marșarier, comenzile audio, telefonul sau navigația, modulul Clarion elimină o mulțime de butoane care, altfel, ar fi umplut consola centrală.

Preț competitiv
Unul dintre cele mai interesante elemente care trebuie luate în seamă în cazul ASX este prețul. Cea mai puțin costisitoare variantă (Inform, 2WD) are un preț de 17.990 euro, în timp ce grupul de trei echipări de top Diamond Edition, Diamond Edition+ și Diamond Style, toate cu propulsor diesel de 1.8 litri și 150 CP, costă între 31.998 euro și 33.980 euro. Pentru comparație, prețurile liderului segmentului în România, Volkswagen Tiguan, încep de la 23.090 euro și ajung până la 33.102 euro. În această perioadă, importatorul Volkswagen are o ofertă care reduce prețul de bază până la 19.903 euro. Al doilea model în clasamentul vânzărilor din segmentul SUV, Hyundai ix35, costă cel puțin 18.542 euro, iar prețul maxim ajunge la 31.053 euro.