Mitsubishi vrea să iasă pe piața din Europa. Pentru a-și atinge scopul, va profita de alianța pe care o are cu Renault.
Și Nissan a anunţat, la începutul acestei luni, că va produce autoutilitare la o uzină Renault.
Mitsubishi vrea să iasă pe piața din Europa. Schimbare de tactică
Constructorul auto japonez Mitsubishi Motors Corp. analizează posibilitatea de a produce autoturisme la facilităţile din Franţa ale grupului Renault SA, ceea ce ar reprezenta o revenire asupra deciziei de anul trecut a grupului nipon de a ieşi de pe piaţa din Europa, a declarat pentru Bloomberg o sursă din apropierea acestui dosar.
Potrivit acestei surse, care a dorit să îşi păstreze anonimatul, Mitsubishi Motors ar putea anunţa joi o decizie finală.
Mitsubishi a avut dificultăţi în Europa, unde cota sa de piaţă a stagnat undeva în jurul la 1% timp de un deceniu iar în anul 2012 şi-a vândut uzina sa asamblare pe care o avea în Olanda.
Planul de restructurare
Anul trecut, Mitsubshi a prezentat un plan de restructurare, intitulat „Small Is Beautiful”, care includea îngheţarea lansării de noi produse în Europa, reducerea costurilor fixe cu 20% şi concentrarea pe Asia de Sud-Est, una dintre pieţele sale principale. Însă eforturile sale de restructurare au creat tensiuni în cadrul alianţei cu Renault şi Nissan Motor Co.
Alianţa formată de cei trei producători auto are planuri vizând o cooperare crescută în dezvoltarea şi producţia de vehicule, în ideea de a putea depăşi criza provocată de scăderea cererii pentru automobilele sale.
La începutul acestei luni, Nissan a anunţat că va produce autoutilitare la uzina Renault de la Maubeuge, nordul Franţei.
Renault urmează să elimine mai multe mii de locuri de muncă în Franţa
În paralel, Renault urmează să elimine mai multe mii de locuri de muncă în Franţa, unde potrivit preşedintelui grupului, Jean-Dominique Senard uzinele Renault nu sunt utilizate la capacitate optimă.
Renault deţine o participaţie de 43% la Nissan, care la rândul său controlează un pachet de 34% din acţiunile Mitsubishi.
În 2020, Renault a înregistrat pierderi istorice de opt miliarde de euro în condiţiile în care veniturile au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3%, până la 2,95 milioane unităţi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.