Ministerul Justiției a declanșat procedura de numire și va organiza selecţia procurorilor pentru propunerilor de numire în funcție a șefilor DNA, DIICOT și Parchetului General. Candidaţii vor trebui să depună cereri de înscriere pentru funcţia de conducere până la data limită de 30 decembrie.
Ministerul Justiţiei (MJ) a declanşat, luni, procedura de selecţie pentru propunerile de numire în funcţii de conducere la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţia Naţională Anticorupţie şi Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, scrie Agerpres.
Potrivit MJ, procedura se va desfăşura în perioada 9 decembrie 2019 – 4 februarie 2020.
„Ministerul Justiţiei organizează, în perioada 9 decembrie – 4 februarie, selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire pentru ocuparea funcţiilor vacante de conducere, respectiv: prim adjunct al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PICCJ); adjunct al procurorului general al PICCJ; procuror şef secţie – Secţia de urmărire penală şi criminalistică al PICCJ; procuror şef secţie – Secţia parchetelor militare – PICCJ; procuror şef secţie – Secţia de resurse umane şi documentare – PICCJ; adjunct al procurorului şef al DIICOT; două funcţii de adjunct al procurorului şef al DNA; procuror şef secţie – Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie – DNA; procuror şef secţie – Secţia de combatere a corupţiei- DNA”, se precizează în anunţul publicat pagina de internet ministerului.
Conform calendarului, candidaţii pot depune cereri de înscriere pentru funcţia de conducere vacantă până pe 30 decembrie inclusiv.
Cererile de participare la selecţie vor fi însoţite de dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime, un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, un curriculum vitae, minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea în ultimii cinci ani, ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a procurorului participant la selecţie şi orice alte înscrisuri relevante.
Lista procurorilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie şi programarea interviurilor vor fi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi pe site-ul instituţiei până la data de 14 ianuarie, urmând ca, în perioadele 20 – 21 ianuarie şi 27 – 31 ianuarie, candidaţii selectaţi să susţină interviurile cu ministrul Justiţiei.
Rezultatele selecţiei vor fi anunţate public pe 3 februarie.
„Propunerile ministrului Justiţiei vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea obţinerii avizului acestei instituţii. Ulterior obţinerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul Justiţiei înaintează propunerea preşedintelui României în vederea numirii în funcţia de conducere”, se menţionează în anunţ.