MKB Romexterra își schimbă numele și strategia

Banca își schimbă denumirea comercială în MKB Nextebank, însă în acte își păstrează numele vechi. Totodată, banca se transformă dintr-una universală în una de nișă. Banca se va adresa antreprenorilor, în special profesiilor liberale, a declarat, astăzi, directorul executiv al băncii, Dan Sandu.

 Potrivit acestuia instituția de credit se va adresa breslelor și asociațiilor profesionale din domenii precum avocați, notari, contabili, medici.
Banca a trecut printr-un amplu proces de restructurare în cadrul căruia a închis circa 30 de unități teritoriale și a disponibilizat aproximativ 400 de angajați. În prezent, instituția are aproximativ 45 de agenții și circa 600 de salariați.
Și portofoiul de credite a fost restructurat pentru a se încadra în noua strategie de business a băncii. “Am redus și numărul de clienți de pe corporate; tot ce e credit peste un milion de euro nu este în targetul nostru”, a afirmat Dan Sandu. El a explicat că în cazul creditelor în derulare al căror sold depășea plafonul menționat banca a discutat cu clienții și i-a ajutat să obțină refinanțări sau a fost negociată rambursarea creditelor într-o perioadă scurtă de timp.
 
În prezent, banca are peste 150.000 de clienți, majoritatea provenind din zona de retail. Volumul de credite din portofoliul băncii este de circa 700 de milioane de lei, iar cel al depozitelor se ridică la peste un miliard de lei, ptorivit directorul general al MKB Nextebank. Potrivit acestuia, volumul creditelor era aproape dublu în urmă cu un an.