Bene, companie prezentă pe piaţa românească de 14 ani, subsidiara locală a producătorului austriac de mobilă de birou Bene AG, estimează vânzări de un milion de euro în România pentru acest an, în creştere cu peste 10% faţă de 2010, potrivit directorului Wolfgang Neubert, Membru al Boardului Director cu responsabilitaţi de vânzări şi marketing internaţional.
Având în vedere că numărul proiectelor implementate de companie în țara noastră a fost în jur de 10, reiese o cifră medie de 100.000 de euro pentru un proiect de design și mobilare.
Piaţa românească a mobilei de birou are un potenţial uriaş de creştere, iar estimările privind evoluţia vânzărilor companiei în ţara noastră sunt optimiste, pe fondul creşterii sectorului de construcţii în acest an. Dintre clienţii companiei în România, circa 90% sunt companii internaţionale, şi abia 10% companii locale.
Potrivit lui Neubert, industria mobilei începe să crească, de obicei, la circa şase luni după ce începe să crească şi sectorul construcţiilor. Totuşi, este esenţial modul în care companiile decid să utilizeze sumele de bani de care dispun, mai ales într-o perioadă de instabilitate economică.
La nivel de grup, Bene AG a înregistrat in primele şase luni ale anului său financiar (februarie – iulie 2011) o creştere de 14,3% a vânzărilor sale, care au atins valoarea de 88.2 milioane Euro. Vânzările de anul trecut au fost de aproape 171 milioane de euro. Potrivit directorului general, diferenţa dintre costuri şi venituri în cadrul companiei (gross margin profit) este de circa 50% în avantajul veniturilor.
Compania lansează în România colecţia de mobilier PARCS, care încearcă să ajute companiile la stabilirea unui mediu de lucru mai flexibil. Colecţia PARCS, care deţine multe premii la nivel internaţional, este o creaţie a studioului de design londonez PearsonLloyd în colaborare cu Bene, fiind un concept de mobilă de birou neconvenţională.