La Stația Bârzava – interval km 569+286 – km 566+900 -, de pildă, au fost demarate lucrările la clădirea de călători (s-a operat inclusiv la copertina aferentă), activitățile fiind finaliate în proporție de 60%. Acum se munceștre intens la completările arhitectonice și la instalațiile interioare (furnizare ferestre și elemente metalice pentru copertina de la clădirea de călători). Peroanele au fost concretizate până la nivelul asfaltului, iar suprastructura, finalizată deja, include și burajele, sudurile și nivelările.

La linia de contact au fost montate ancorele, consola (pe stâlpi LC), cablurile de fibră optică etc. Mai mult, copertina de la liniile III și 4 au fost finalizate în proporție de 98%, la fel și închiderile arhitectonice. Aceeași situație e valabilă și pentru copertina de la liniile 1 și II. În plus, la stația Bârzava s-a realizat montarea pasarelei metalice și structura liftului, s-a montat tabla cutată (progres 83%) și au fost furnizate materialele destinate închiderilor arhitectonice.

Ce acțiuni au mai fost întreprinse în acest interval? S-au redeschis liniile 4 și 5 (Bârzava Vechie), au fost demontate liniile 1, II și III, s-au construit instalațiile electrice și peroanele. „La punctul pasaj 566+212, toate pilele și culeele sunt finalizate, inclusiv bancheta cuzineți, cu exceptia P1. La P1 se lucrează la armare și la cofrarea elevației, la umplutura din spatele culeei C2, la grinzile montate pe deschideri C2-P4, P4-P3, dar și la dala de beton turnată pe C2-P4 si P4-P3. Nu în ultimul rând, la deschiderea P3-P2 se lucrează intens la armarea și cofrarea dalei. A fost activată și inflexiunea peste podul existent 566+841 (fir I) și s-au executat piloții la podul 1 (km 566+841).”, ne-au declarat specialiștii firmei Astaldi.

Febra construcțiilor la Varadia

În intervalul Bârzava – Varadia (km 566 – 564+500, Mureș) au fost continuate lucrările la terasamente (progres 97%), iar în punctul Pod 564+514:C2 munca a fost finalizată până la banchetă (inclusiv cuzineți). Situația exactă ne-a fost prezentată succint de inginerii Astaldi: „P5 – finalizată până la banchetă, cuzineți inclusiv; P4 – finalizată până la banchetă, cuzineți inclusiv; P3 – finalizată până la banchetă, cuzineți inclusiv; P2 – a fost armată bancheta cuzineți; P1 – a fost finalizată până la cota sub bancheta cuzineți. În plus, a fost armată bancheta cuzineți, finalizată umplutura în jurul pilei și extrase palplanșele; C1 – este finalizată până la banchetă (cuzineți inclusiv).”

Se lucrează și la montarea plăcilor peste banchete, la armarea dalelor pe tablier metalic, la producția grinzilor de compensare și a grinzilor de rezemare pentru dispozitivul de împingere a tablierului. De asemenea, în intervalul Bârzava – Varadia (km 564+500, Mures – km 560-570, Tunel) continuă lucrările la terasamente (progres 75%), construcția prismei din aroncamente la piciorul taluzului și conturarea drumului tehnologic (deviere DC83 în zona portalului de ieșire a tunelului).

Se desfășoară și acțiuni legate de infrastructura podului 3 (km 562+109) (progres: 78%), dar și în jurul C1 (finalizată până la banchetă) și C2 (finalizată până la cota superioară a fundației). În plus, se lucrează la armarea și cofrarea elevației. La podul 4 (km 560+823) (progres 95%) lucrările au fost finalizate în totalitate, inclusiv racordările cu terasamente au fost efectuate. A rămas de executat hidroizolația și de turnat betonul de protecție.

 

102,018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul  Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest

160 km/oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria

120 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei

Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători

Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Europa de Vest, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara