„Pe DEx6 Brăila-Galaţi chiar se lucrează noaptea. Auzim multe promisiuni şi minciuni atât de la politicieni cât şi de la constructori cum că şantierele merg înainte şi după apusul Soarelui. Dar în cazul ăsta chiar nu e păcăleală.
Cei de la UMB muncesc noaptea mai cu spor decât o fac alţii ziua. Felicitări antreprenorului pentru forfota nocturnă: basculante, compactoare, gradere, cisterne care roiesc de colo-colo. Mobilizarea ne dă speranţe că în 2023 vom circula pe cei 11 km.”, au transmis, vineri seară, reprezentanţii Asociaţiei Pro INfrastructură.
Când va fi gata drumul expres?
Potrivit asociației, contractul drumului expres a fost semnat pe 15.04.2021 cu UMB pentru aproximativ 371 milioane lei fără TVA, cu perioadă de proiectare 10 luni şi alte 24 de execuţie şi o garanţie de 10 ani.
„Contractul a fost semnat pe 15.04.2021 cu UMB pentru aproximativ 371 milioane lei fără TVA, cu perioadă de proiectare 10 luni și alte 24 de execuție și o garanție de 10 ani. Ordinul de începere aferent proiectării a venit pe 01.07.2021, iar primele utilaje au intrat în teren la început de octombrie.
Se muncește peste tot pe unde se poate. Dar, evident, avem nelipsitele rețele de utilități (în special linii electrice aeriene) care trebuie mutate și alte detalii tehnice și birocratice rămase de rezolvat (avize, pădure pe traseu).
În plus, trebuie construită și o structură mamut mai lungă de 1,6 km care include un viaduct peste o cale ferată, digul de protecție și un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m.”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.
O nouă autostradă apare în România! Este finanțată prin PNRR
Marți seara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a publicat pe pagina sa de Facebook un mesaj cu privire la o nouă autostradă care va apărea în România. Potrivit oficialului, autostrada este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) al României.
În postarea de pe pagina de socializare, ministrul Transporturilor anunță că ”au fost desemnați constructorii pentru încă un lot al autostrăziiPloiești-Buzău”. Sorin Grindeanu mai spune că această autostradă este finanțată prin PNRR.
De asemenea, oficialul a mai spus că ”asocierea româno-bulgară are la dispoziție 20 de luni, după semnarea contractului, pentru a construi cei 28,35 de km ai Lotului 2, cuprins între localitățile Mizil și Pietroasele”.
Potrivit șefului de la Transporturi, contractul are o valoare de 1,249 miliarde de lei fără TVA și prevede și construcția a 20 de poduri.
”Săptămâna trecută (7 martie 2022) au fost desemnați constructorii lotului 3 al autostrăzii Ploiești – Buzău (Pietroasele – Municipiul Buzău) cu o lungime de 13,9 km, iar în scurt timp urmează să fie anunțat câștigătorul lotului 1 (Dumbrava- Mizil) în lungime de 21 km”, mai spune Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor amintește că ”Autostrada Ploiești-Buzău, cu o lungime de 63,25 de km, este primul tronson al A7”.