Mochete si toalete

Firma mixta romino-belgiana Group PM, ifiintata i 1994, si-a iceput activitatea cu importuri de mocheta fabricata i Belgia. Au urmat actiuni de mochetare a diverse locatii, printre care: hotelurile Sofitel din Bucuresti si Iasi, sediile Nederlanden si MobiFon si Holiday Inn Otopeni. Firma si-a completat ulterior obiectul de activitate cu importul si amplasarea marcajelor rutiere. in primavara anului 1999, reprezentanti ai Group PM au participat, impreuna cu o delegatie a Administratiei Strazilor

Firma mixta romino-belgiana Group PM, ifiintata i 1994, si-a iceput activitatea cu importuri de mocheta fabricata i Belgia. Au urmat actiuni de mochetare a diverse locatii, printre care: hotelurile Sofitel din Bucuresti si Iasi, sediile Nederlanden si MobiFon si Holiday Inn Otopeni. Firma si-a completat ulterior obiectul de activitate cu importul si amplasarea marcajelor rutiere. in primavara anului 1999, reprezentanti ai Group PM au participat, impreuna cu o delegatie a Administratiei Strazilor din Primaria Capitalei, la tirgul Intertraffic, eveniment anual specializat pe servicii si utilitati urbane, care atunci s-a tinut la Amsterdam. in timp ce cautau masini si utilaje pentru marcaje rutiere, au vazut pentru prima data toalete ecologice mobile. Directorul general al Administratiei strazilor a fost foarte icintat de idee si si-a exprimat dorinta de a amplasa si-n Bucuresti astfel de toalete.
Group PM a iceput sa se ocupe de import. Initial, au fost aduse i tara 24 de bucati pentru festivalul berii din toamna aceluiasi an. Cererea de astfel de utilitati fiind foarte mare, afacerea a crescut. Primul contract de ichiriere a fost semnat cu RATB, la iceputul lunii ianuarie 2000, i urma caruia au fost amplasate toalete la capetele de linie ale mijloacelor de transport i comun. S-au aratat interesate de colaborare cu firma romino-belgiana mai multe primarii, asociatiile berarilor si chiar si armata. Toaletele ecologice mobile importate de Group PM au fost prezente la toate festivalurile berii din 2000 icoace. Au fost instalate i apropierea locatiilor de exercitii ale armatei. in vara anului trecut, firma importatoare a ichiriat toalete pe perioada manevrelor Armatei S.U.A., i apropierea aeroportului Kogalniceanu.
Afacerile pe litoral nu sunt indicate
Group PM a icercat sa extinda afacerea si pe litoral. „Acesta a fost un episod negru. Din punctul de vedere al afacerii, nu a fost un lucru bun. Sa duci toalete la mare iseamna sa le sacrifici. La festivalurile berii, implicarea organizatorilor si mobilizarea gardienilor publici sunt o garantie a unui comportament mai civilizat”, este de parere Andrei Popovici, directorul general Group PM.
Planul pe termen scurt al firmei este sa icheie contracte cu proprietarii teraselor din Bucuresti care vor obtine autorizatii de functionare temporara pe timpul verii. Pentru cele trei-patru luni de activitate, este mai ieftin sa ichirieze astfel de utilitati, decit sa amenajeze locuri speciale.
„Este o afacere care tine foarte mult de felul i care o faci. Toata lumea stie sa aduca toalete. in ultima instanta, este vorba de o activitate de servicii. Daca doar aduci si instalezi toaletele, fara sa asiguri itretinerea lor, poti, la un moment dat, sa faci un deserviciu”, explica Andrei Popovici. Pe linga toalete, firma a achizitionat si vidanjele speciale. A cumparat un deodorant special, cu miros de lamiita si capsuni, care intra i plastic si dezinfecteaza. in plus, a angajat oameni care sa asigure permanent itretinerea.
Mersul afacerii este relativ simplu. Group PM cumpara aceste toalete de la doua firme producatoare straine, le aduce i tara si le depoziteaza. Dupa o mica activitate de marketing, le ichiriaza si asigura itretinerea. O toaleta costa itre 1.000-1.500 USD, inclusiv taxele vamale. La aceasta suma, se adauga cheltuielile cu transportul, depozitarea, amplasarea, itretinerea. Pina i prezent, Group PM a adus i tara 150 de toalete ecologice mobile, printre care si utilitati amenajate special pentru handicapati”. in ansamblu, este o investitie de aproximativ jumatate de milion de dolari”, socoteste directorul general.
Andrei Popovici s-a gindit sa ofere i interiorul toaletelor spatii de publicitate: „Nu vrem bani pentru aceasta activitate. O consider un serviciu i plus pentru cei care folosesc toaletele. L