La un an de la inaugurarea rubricii „Franciza săptămânii“, realizată cu sprijinul companiei CHR Consulting şi detaliată pe site-ul www.capital.ro, au fost prezentate 60 de concepte de franciză naţionale şi internaţionale.
Toate aceste idei inovatoare de business au provenit, în principal, din trei mari domenii de activitate: fast food/restaurant/cafenele, retail şi servicii. Au fost prezentate 47 de concepte de franciză internaţionale, care au presupus investiţii între 5.000 şi 250.000 de euro. Cele mai multe dintre acestea au venit din Spania şi Italia. Nu au fost însă ignorate nici modelele de business din alte ţări, precum Turcia (Tatlici Tombak), Australia (Chocolate Graphics), Statele Unite (Pretzel Plus, Comfort Keepers) şi Ungaria (Safe Drive, Quad Light).

În domeniul fast food/restaurante/cafenele au fost prezentate 12 concepte care şi-au anunţat intenţia de a cuceri piaţa românească, Il CafÈ di Roma şi Testa Rossa fiind doar două dintre exemplele elocvente. Din cele 11 francize din domeniul fashion retail, presupunând niveluri investiţionale cuprinse între 60.000 şi 130.000 de euro, o creştere importantă a fost a numărului de concepte din domeniul producţiei de articole vestimentare pentru copii. Dintre acestea, câteva exemple de afaceri în franciză sunt Caribu, Neck&Neck şi Pili Carrera. Cele mai multe noutăţi au provenit, însă, din domeniul serviciilor, din această arie fiind prezentate peste 24 de concepte de afaceri în franciză, cu investiţii financiare pornind de la 5.000-10.000 de euro şi ajungând până la 150.000 de euro.

De pe piaţa naţională a francizei au fost prezentate, în cadrul acestei rubrici, 13 concepte autohtone, presupunând niveluri investiţionale ce variază de la 4.000 de euro (Leroy, say:hello) la peste 100.000 de euro (Turabo Cafè, Benvenuti). Şi la nivel naţional piaţa serviciilor s-a diversificat mult, impulsionată de cererea din ce în ce mai mare venită din partea consumatorilor către care s-au îndreptat serviciile de reflexoterapie şi masaj oferite de centrele Revital Saenciuc, cele de consultanţă în emigrare oferite de ALO Canada sau convorbiri internaţionale cu tarife reduse oferite de firma say:hello.