Modelele noi revigorează piaţa comercialelor uşoare

Dacia rămâne lider în clasa utilitarelor, secondată de Fiat şi Ford. Vânzările de utilitare sub 3,5 tone au depăşit 24.000 de unităţi în primele nouă luni din 2007, reprezentând o creştere cu 12% faţă de perioada similară din 2006. După ce, anul trecut, piaţa scăzuse cu aproape 13%. Până la sfârşitul lunii septembrie, comercianţii de vehicule comerciale sub 3,5 tone au înregistrat vânzări aproape egale cu cele din 2005. Revenirea pe trendul pozitiv a fost asi

Dacia rămâne lider în clasa utilitarelor, secondată de Fiat şi Ford. Vânzările de utilitare sub 3,5 tone au depăşit 24.000 de unităţi în primele nouă luni din 2007, reprezentând o creştere cu 12% faţă de perioada similară din 2006. După ce, anul trecut, piaţa scăzuse cu aproape 13%.

Până la sfârşitul lunii septembrie, comercianţii de vehicule comerciale sub 3,5 tone au înregistrat vânzări aproape egale cu cele din 2005. Revenirea pe trendul pozitiv a fost asigurată atât de cererea venită din partea companiilor, cât şi de numărul mare de modele noi intrate pe piaţă. Majoritatea importatorilor de vehicule utilitare aflaţi pe primele zece locuri în clasamentul vânzărilor au beneficiat de schimbări de generaţie ale modelelor comercializate, noile vehicule fiind mai moderne, dotate cu motoare mai economice, mai performante şi versatile. Importantă a fost şi intrarea în vânzare a modelului Dacia Logan Van, vehicul extrem de aşteptat de clienţi.

În clasamentul mărcilor, Dacia este lider, cu peste 5.500 de unităţi vândute, urmată de Fiat şi Ford. Fiat, care şi-a adjudecat poziţia de lider al mărcilor de import, apreciază drept „firească“ evoluţia sa. „Cu excepţia anului 2002, în intervalul 1997 – 2004 am fost lideri ai importatorilor“. În acelaşi timp, Dragoş Magdalina, director de vânzări la Romcar, importatorul Ford, ne-a declarat că explică pierderea poziţiei de lider prin aceea că firma s-a „confruntat cu o capacitate de producţie mult sub cererea existentă pentru produsele sale“.

În lupta dintre cele două mărci de import, au contat foarte mult şi atuurile modelelor comercializate. „Fiat Ducato are de partea sa atuuri greu de combătut. Oferă o versiune standard mult mai bine echipată decât competitorii săi şi are o capacitate de încărcare de 8 până la 17 metri cubi faţă de maximum 14 metri cubi cât oferă Ford“, susţine Valeriu Ţoneş, director de comunicare al AutoItalia. Faptul că Ford Transit este, totuşi, liderul vehiculelor utilitare uşoare de import, iar modelele Fiat se află pe poziţiile patru şi cinci, este explicat prin faptul că Ducato se află acum într-un moment diferit din ciclul său de viaţă, faţă de modelul Ford. „Transit este un face-lift lansat în 2006 fără schimbări importante, rezultând astfel o poziţionare de preţ favorabilă, în condiţiile unei echipări de bază inferioare“, afirmă Ţoneş.

 

 

Ce îşi doresc clienţii

Importatorul Fiat Professional consideră că „firmele ţin foarte mult ca produsul căutat să fie perfect adaptat la cerinţele lor. Sunt, de asemenea, importante preţul şi soluţiile de finanţare, costurile de exploatare şi întreţinere şi, nu în ultimul rând, fiabilitatea, garanţia şi termenul de livrare“, în timp ce oficialii Ford spun că „indicatorul care cuprinde atât preţul maşinii, cât şi costurile generate în timpul exploatării, precum şi performanţele sunt principalele elemente luate în calcul de companii la achiziţionarea de flote“.

Andrei Gheorghe, şeful departamentului Transporturi din cadrul Fan Courier, unul dintre principalii clienţi de flote comerciale, confirmă criteriile menţionate de importatori. „În primul rând, ne interesează ca autovehiculele să fie fiabile şi să se adapteze cerinţelor noastre, dar şi să putem efectua un service complet şi de calitate. La flote de dimensiuni considerabile, se pot negocia, în momentul achiziţonării, atât preţul vehiculelor, al pieselor de schimb şi al manoperei, cât şi timpul de reparaţie şi chiar tractarea în caz de nevoie“.

TOP importuri

Importatorul Fiat a înregistrat creşteri importante ale vânzărilor pentru fiecare model în parte, ajungând, la nivel de marcă, să depăşească Ford. De altfel, în top 10, creşterea mărcii italiene (+90,3%) este depăşită numai de Mitsubishi (+125,8%).

Marca Unităţi vândute 9 luni 2007
Fiat 3.953
Ford 3.353
Peugeot 2.189
Renault 2.110
Iveco 2.077
Volkswagen 1.870
Mercedes Benz 1.197
Citroën 875
Toyota 575
Mitsubishi 560
Restul mărcilor 1.165
Total 19.924