Capital: Care sunt cele mai solicitate cursuri: cele clasice sau cele experientiale?
Janet Logan: Depinde despre ce parte a lumii vorbim. In America de Nord, noi facem o multime de cursuri la comanda clientului, dar si gen conferinta. Cele mai solicitate sunt cele tip conferinta. Motivul il constituie faptul ca atunci cand incerci sa aduni mai multi oameni care nu au nimic altceva in comun decat faptul ca sunt doar pe aceeasi piata, programul fiind dinamic si distractiv, ii ajuta sa invete foarte multe unii de la altii.
Capital: Ce probleme sau lipsuri au sistemele traditionale de instruire, din moment ce sistemul experiential devine din ce in ce mai solicitat de clienti?
Janet Logan: Nu cred ca este o problema cu modelul clasic. Cred ca exista modele diferite de instruire pentru nevoi diferite. Consider ca invatarea experientiala este un pas inainte, deoarece creeaza implicare din partea oamenilor si constientizarea faptului ca lucrurile pot fi facute diferit. Trainingurile traditionale pot aprofunda unele detalii despre cum sa faci anumite lucruri.
Capital: Am constatat ca programul Excelleron, promovat de Eagle’s Flight, cu ajutorul dvs. in Romania, pune accent pe etica in afaceri, pe valori morale si principii profesionale.
Janet Logan: Este adevarat. Programul se axeaza nu atat pe obtinerea rezultatelor, cat pe modul cum sunt obtinute acestea. Companiile se afla in diverse etape de dezvoltare, au situatii specifice legate de motivarea angajatilor sau de mediul in care activeaza, iar programul vine in ajutorul fiecareia pentru a le arata unde se afla, care sunt problemele si cum ar trebui sa se orienteze in viitor pentru a stabili un echilibru si o dezvoltare durabila, pe termen lung.
Capital: Care sunt companiile interesate de programele experientiale?
Janet Logan: Cele mari si mijlocii. Acestea sunt companiile care vor sa ofere angajatilor ceva diferit in pregatire, de care sa-si aduca aminte. Cursurile deschise sunt preferate de firmele mici, pentru ca pot prinde anumite idei pe care le pot dezvolta apoi in interiorul lor.
Capital: Aveti o experienta internationala in instruire demna de apreciat. Care sunt tarile unde apreciati ca solicitarile de instruire sunt in crestere?
Janet Logan: America de Sud, Asia, Europa Centrala si de Est. Piata nord-americana este saturata, pentru ca acolo este si o competitie foarte mare.
Capital: Cum masori intoarcerea investitiei intr-un program de instruire?
Janet Logan: Depinde de program. Eu furnizez programele companiei Eagle’s Flight pentru ca mie insami mi-au oferit o schimbare, in interiorul meu. Daca ar fi sa fac o astfel de evaluare cu un angajat care a participat la un curs, as discuta cu el despre trei lucruri pe care a invatat sa le faca diferit sau mai bine in urma cursului. Apoi, am stabili impreuna un sistem de masurare a performantei a ceea ce va face in continuare, intr-un anumit interval de timp.