La un an după ce Tesla anunța „Model 3”, un vehicul cu un preț estimat de 35.000 de dolari și o dată de intrare pe piață „peste circa doi ani, adică spre finalul lui 2017”, o altă companie a preluat ideea: Faraday Future.
Când Elon Musk a prezentat prototitipul Model 3 în stilul Apple, cerând un avans de 1.000 de dolari pentru o mașină care încă se afla în faza de dezvoltare, dar care promitea o autonomie electrică de circa 340 km, valuri de fani au primit vestea cu urale. Câteva mii de potențiali clienți au făcut – tot în stilul Apple – cozi în fața showroom-urilor Tesla, iar circa 300.000 de inocenți chiar au plătit „rezervarea” pentru o mașină despre care nu știau mai nimic și pe care aveau să o primească, în cel mai bun caz, la finalul lui 2017. Era începutul anului de grație 2016.
Ei bine, la exact un an după acest eveniment îndelung mediatizat, o companie cu un nume promițător și cu rădăcini în China, Faraday Future, prezintă la CES 2017, FF91, un vehicul cu o putere de 1.050 CP care accelerează de până la 100 km/h în doar 2,39 secunde și are o autonomie de 378 de mile (cca. 600 km). Un proiect spectaculos despre care oficialii companiei s-au ferit să dea detalii extrem de importante precum prețul sau data de livrare către clienți. În schimb, au menționat că doritorii trebuie să plătească o „rezervare” în valoare de 5.000 USD. Deocamdată valurile de creduli care s-au manifestat euforic în momentul prezentării Tesla Model 3 – și care nici acum nu știu când vor primi mașina pentru care au achitat 1.000 USD – nu s-au manifestat și în cazul Faraday, dar fani declarați deja există. În schimb, merită luat în seamă acest trend al firmelor care „produc promisiuni” în schimbul unor avansuri consistente. Rămâne de văzut dacă finanțarea afacerilor în acest fel va avea și rezultate palpabile.
Ca notă de culoare este de menționat că autonomia promisă de Tesla pentru Model 3 cu livrare către „finalul lui 2017” este deja disponibilă pe modele aflate în vânzare și pentru care producătorii nu au solicitat „rezervări”.
Citește și: Tesla, un miraj care impulsionează cavalcada «verde»