„Acostamentele şi racordurile cu pista 1 (08R-26L) şi cu alte căi de rulare” au fost lărgite pentru conformarea cu cerinţele Regulamentului (CE) 139/2014, conform datelor transmise de CNAB.

„Calea de rulare Delta are o lăţime portantă de 23 metri, fiind încadrată de acostamente de 10,50, respectiv 7,50 metri lăţime; după modernizare, calea de rulare are PCN (Pavement Classification Number) 83, identic cu cel al pistei 1.

A fost modernizată totodată şi instalaţia de balizaj. Ca urmare a modernizării, această cale de rulare poate asigura rularea fără restricţii a aeronavelor de categorie E (s-a luat în calcul avionul Boeing 777-300)”, este transmis în comunicat.

Finalizarea şi darea în exploatare a căii de rulare Delta

Lucrările pentru obiectivul „Reabilitare cale de rulare Delta cu ridicarea PCN – ului la nivelul PDA1 (inclusiv intersecţia Delta – Papa – Charlie şi supralărgiri în zonele de inflexiune) şi instalaţiile de balizaj aferente”, cu valoarea totală de 28 milioane lei (proiectare şi execuţie), au durat opt luni, dintre care două luni proiectarea şi au fost finalizate la termenul prevăzut în contract.

„Prin finalizarea şi darea în exploatare a căii de rulare Delta, pista 1 va putea fi folosită la întreaga capacitate.

Totodată, pot începe lucrările de modernizare la pista 2 (08L-26R), în valoare de 127,4 milioane lei, lucrări contractate în iunie 2019 şi a căror execuţie urmează să dureze opt luni (proiectul tehnic este deja în curs de recepţie). Pe perioada acestor lucrări, întreg traficul de pe aeroport poate fi preluat de pista 1”, este scris în comunicat.