Noua formulă a ordonanţei prevede că  “intermediarii nu pot să primească altă plată sau contraprestaţie decât cea care Ie este plătită de către beneficiarul final al publicităţii televizate în vederea remunerării serviciilor prestate şi nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului”, potrivit textului publicat de paginademedia.ro. O altă noutate constă în faptul că, mai nou, pot fi transmise cel mult trei spoturi izolate în fiecare repriză a unei competiții sportive.

Au rămas și prevederile care spun că orice rabat sau avantaj financiar, indiferent de ce natură, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă clientului de publicitate. Totodată, mai nou, prețul publicității, dar și reducerile, trebuie să fie prezentate tuturor celor trei părți: televiziune, agenția de publicitate și client, scrie paginademedia.ro.

În ceea ce priveşte amenzile date posturilor de televiziune, acestea se vor aplica mai greu, dat fiind că prin contestaţie, acestea se aplică numai la decizia instanţei.

Dacă nu respectă noile prevederi, cabliștii riscă amenzi între 1 și 3 la sută din cifra de afaceri.

Şi CNA-ul este vizat de către modificările făcute ieri: membrii CNA trebuie să aibă cel puțin cinci ani de activitate în domeniul audiovizual și să nu fie rude cu președintele României, cu președinții celor două camere sau cu membrii Guvernului. "Este vorba de încălcarea flagrantă a legii privind transparenţa publică în domeniul autorităților administrației publice locale", a declarat Ioan Onisei, vice-preşedinte CNA, pentru paginademedia.ro. IAA și UAPR solicită Guvernului retragearea Ordonanței de Urgență cu privire la modificarea Legii Audiovizualului

"Decizia de azi a Guvernului României de a modifica Legea audiovizualului radical și cu efecte economice majore pentru industria de publicitate, aduce mari îngrijorări mediului de afaceri, care așteaptă predictibilitate și stabilitate a cadrului legislativ.

Asociațiile semnatare a acestui comunicat de presă au solicitat în mod repetat Guvernului să organizeze dezbateri transparente cu toate părțile interesate și cu societatea civilă, pe o lege care în ultimă instanță are efecte inclusiv asupra libertății de exprimare și a dreptului la imagine. Subiectul audiovizualului necesită o abordare atentă în special într-o perioadă sensibilă și critică pentru
România, și anume în plină campanie electorală.

Tinem sa mentionam ca industria de marketing, media si comunicare cuprinde pe langa audio-vizual si alte canale de comunicare – presa, online, outdoor. De aici, se poate deduce un caracter partinitor, chiar anticoncurential al ordonantei.

Ordonanța aprobată azi nu își justifică caracterul de urgență. De aceea, solicităm Guvernului retragerea ei și începerea unor consultări reale și constructive, pentru elaborarea unei legislații care să asigure respectarea principiilor și reglementărilor privind concurența, precum și un mediu adecvat industriei de marketing, media și comunicare", au transmis cele două organizaţii prin intermediul unui comunicat comun.