Un număr record de agenții, clienți și televiziuni au discutat la sediul Asociației IAA despre intenția Guvernului de modificare a legii audiovizualului, iar concluzia generală a analizei de impact este că restrângerea libertății comerciale a agențiilor prin eliminarea lor din tranzacțiile de publicitate "va avea un impact dezastruos asupra industriei". Pierderile pieței de publicitate TV sunt estimate la 20%, adică 40 de milioane de euro, pe fondul unei descreșteri accentuate a pieței în ultimii ani, bani care nu se vor regăsi în buzunarul nimănui, scrie în comunicatul transmis de asociaţie.
"Niciun segment al pieței – clienți, agenții sau televiziuni – nu va profita de pe urma acestei ordonanțe, pentru că intervenția statului în mecanismele comerciale funcționale va aduce distorsiuni masive pe piața publicității", scrie în documentul transmis de IAA.
Agențiile de publicitate nu sunt doar simpli intermediari în tranzacțiile de publicitate, potrivit IAA, ci aduc valoare adăugată în piață, asigurând pentru televiziuni și clienți predictibilitate, echilibru a cererii și ofertei, planificări strategice optime și redistribuiri a publicității retrase de clienți.
“La întâlnirea de luni de la IAA, reprezentanții a zeci de companii din toate segmentele pieței de publicitate și-au pus întrebarea: cui folosește aruncarea în aer a pieței de publicitate?” a declarat Victor Dobre – Director Executiv IAA. “Dacă sunt unii care și-au făcut gânduri de câștig, ele sunt eronate. Pentru că eliminarea agențiilor de publicitate nu folosește nici televiziunilor, cum mulți ar crede, nici clienților în vasta lor majoritate multinaționale uriașe, nici agențiilor, și nici măcar statului, care va pierde venituri consistente la buget”.