Aceștia i-au prezentat ideea și ministrului Turismului Mircea Dobre, cu care s-au întâlnit la începutul săptămâni pentru o analiză a acestui sezon estival."Toate stațiunile turistice se pot autofinanța din taxele și impozitele pe care le plătește mediul privat", a declarat Mohammad Murad, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). El a afirmat că în urma unor analize ample ale federației pe care o conduce referitor la problemele litoralului românesc, a reieșit că cea mai bună soluție pentru eficientizarea activităților este crearea unei companii public-private, non profit, care să administreze stațiunile, așa cum se întâmplă de mulți ani, cu succes, în stațiunile franceze.
O astfel de entitate ar putea stopa și criza forței de muncă cu care se confruntă turismul românesc, în general, și cel de litoral în mod special, caracterul sezonier al activității acestuia adâncind această criză. De 10 ani de zile se fac proiecte pe fonduri europene şi noi nu avem forţa de muncă. Problema nu sunt centrele de formare sau profesorii, problema o reprezintă oamenii, cei care muncesc, cei care vin să se școlarize, pentru ei trebuie să găsim o soluţie financiară, declară dl. Dragoş Raducan, prim Vicepresedine Executiv al FPTR.
Soluţiile FPTR pentru administrarea şi plajelor, care în acest moment este una dintre marile probleme ale litoralului, prevăd, în primul rând, ca atribuirea suprafeței de plajă să se facă în funcție de numărul de locuri dintr-o structură de cazare, conform modelului din Italia: 1 * – 6 mp, 2 * – 8 mp, 3 * – 10 mp, 4* – 12 mp, 5* – 15 mp. Totodată, prețul de închiriere al unei plaje ar trebui să reprezinte media ultimilor 5 ani de zile.
În situația în care se atribuie segmete de plajă tuturor hotelurilor care solicită acest lucru, pentru restul segmentelor de plaja neatribuite se va organiza licitație, bazată pe proiecte, și nu pe preț. Ținând cont că litoralul, care reunește peste 40% din capacitatea de cazare a întregii țări, suferă puternic la capitolul promovare, FPTR propune implicarea directă a Ministerului Turismului și stabilirea unui program de promovare internă și externă, în colaborare cu asociațiile patronale din turism.
În paralel, ar trebui inițiate o serie de măsuri pentru facilitarea tuturor tipurilor de promovare pe termen scurt, mediu și lung și întocmirea unui protocol privind sezonul estival, referitor la toate acţiunile administrative și de promovare a evenimentelor din timpul sezonului. Patronatele solicită, de asemenea, să facă parte din comisiile de clasificare, așa cum există în multe țări europene, în vederea asumării, avizării şi clasificării obiectivelor turistice.
Ca soluţii pentru relaţia cu autorităţile centrale şi locale, FPTR consideră oportună existenţa unei agende comune între mediul privat din turism şi autorităţile centrale şi locale, stabilită pentru tot parcursul anului. Autorităţile centrale și locale ar trebui, în opinia patronatelor, să recunoască mediul privat ca pe un partener și să aibă deschidere pentru proiecte comune.