Moise Guran a susținut clar și răspicat că este o măsură discriminatorie, iar Curtea de Justiție a UE a decis deja, într-un alt caz, cel al taxei de poluare tot din România, că în statele membre nu pot fi introduse taxe discriminatorii.
În opinia sa, taxa nu poate fi impusă doar ne-bucureștenilor sau ne-ilfovenilor.
„Pentru a fi legală, o vignetă sau o taxă de poluare trebuie impusă tuturor mașinilor, punct. Adică și celor cu numere de înmatriculare din If și București. Și nici n-ar fi o ideea chiar rea”, a comentat el.
În ceea ce privește taxa impusă mașinilor Euro 3 în Centru, el a explicat că este legală, în schimb interdicția mașinilor Euro 2, Euro 1 și non Euro, poate fi considerată neconstituțională, căci golește de conținut un drept de proprietate, cel al posesorilor de mașini cu normă de poluare sub Euro 3, care locuiesc în Centru.
„Să-i scutești pe aceia din Centru și să plătească toți ceilalți, ar face taxa discriminatorie, deci soluția este să-i pui să plătească, la fel ca și pe cei cu Euro 3. Cuantumul taxei poate fi diferit, adică mai mare, pe măsură ce crește gradul de poluare, dar nu atât de mare încât să depășească valoarea mașinii sau „un nivel decent.” Care este nivelul decent? Păi o valoare ce n-ar goli de conținut, de asemenea, dreptul de proprietate. Argumentul pe scurt este că Dispoziția este un dezmebrământ al dreptului de proprietate, iar dacă o taxă municipală te poate face să vinzi mașina, sau invers, n-ai mai putea să o vinzi pentru că taxa ar fi mai mare sau comparabilă cu valoarea ei. Asta ar anula practic dreptul proprietarului de a dispune de bunul său”, a arătat Guran.
Trebuie amintit că primarul general Gabriela Firea a anunţat că nu va fi permis accesul în zona centrală a oraşului pentru maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.