Subsidiara din Romania a grupului petrolier MOL a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de peste 524 de milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2005, informeaza un comunicat al companiei. Vanzarile de combustibili au contribuit in proportie de 80% la cifra de afaceri MOL de anul trecut, in timp ce serviciile conexe din benzinariile MOL au contribuit in proportie de 20%.
 
“Activitatea noastra de baza se axeaza pe retail, de aceea strategia noastra este de a ne dezvolta reteaua de benzinarii si, in acelasi timp, sa incercam sa crestem constant eficienta sa. Intentionam sa extindem reteaua pentru a putea satisface tot mai multi clienti, din tot mai multe centre urbane mici si mijlocii, deoarece suntem deja prezenti in orasele mari. Anul acesta, prin investitii de 12 milioane de euro, MOL isi va extinde reteaua prin investitii greenfield si achizitii brownfield – 8 noi statii vor fi deschise in zone in care nu am avut o acoperire optima pana acum. Pana la finalul anului vom avea 129 de benzinarii in toata tara”, a declarat Zsolt Szalay, CEO MOL Romania.
 
Cota de piata MOL Romania a crescut la 14,4% in 2006, compania fiind al doilea jucator pe piata romaneasca de profil in ceea ce priveste volumul de vanzari retail de carburant.
Vanzarile de combustibil ale MOL Romania au crescut cu 26,3% in 2006 fata de anul anterior, ca rezultat al extinderii retelei si cresterii de 13% in ceea ce priveste volumul de vanzari per site. Veniturile realizate de magazinele din benzinarii au crescut cu 24,4% comparativ cu 2005.
 

“Am demonstrat ca avem o afacere solida, am reusit sa integram foarte bine benzinariile achizitionate, am avut o crestere sustinuta si ne-am consolidat foarte bine pozitia pe piata. Ne asteptam ca 2007 sa fie un an bun pentru noi, in care sa ne extindem si sa ne optimizam reteaua”, a adaugat Zsolt Szalay.
 
MOL Romania face parte din Grupul MOL, principala companie integrata de petrol si gaze din Europa centrala si rasariteana, valoarea sa fiind estimata la 12 miliarde de dolari.
Impreuna cu Slovnaft, partenerul sau din Slovacia, si INA, partenerul din Croatia, Grupul detine peste 1000 de benzinarii in unsprezece tari din regiune.
 
Grupul petrolier maghiar MOL, a inregistrat in 2006 un profit operational mai mare cu 31% fata de anul precedent, in timp ce profitul net al companiei a crescut cu 35%, la 1,5 miliarde de dolari.

 

Sursa: Capital 03 Aprilie 2007