Mol vrea în continuare să-şi majoreze cota pe piaţa distribuţiei de combustibili din Europa Centrală şi de Est dar în acelaşi timp vrea să crească ponderea produselor altele decât combustibilii şi de asemenea îşi va majora investiţiile în produse petrochimice în următorii 15 ani, potrivit unui document publicat vineri pe pagina Bursei de valori de la Budapesta,. 

"Vom continua să ne diversificăm şi să ne extindem portofoliul de produse petrochimice în ideea de a deveni un important grup din sectorul chimiei. De asemenea, nu vom mai vinde doar combustibili prin intermediul reţelei noastre de distribuţie", a declarat preşedintele Mol, Zsolt Hernadi. 

În conformitate cu strategia sa de diversificare, grupul petrolier ungar Mol vrea să crească ponderea produselor altele decât carburanţii la peste 50% în 2030 de la sub 30% în prezent. În acest sens Mol vrea să cheltuie aproximativ 1,5 miliarde de dolari în fiecare cincinal până în 2030 pentru a-şi extinde operaţiunile din petrochimie şi chimie, pentru a ajunge la o capacitate de producţie de trei milioane tone de produse petrochimice şi a intra pe noi segmente de produse. 

În paralel, cota controlată de Mol pe piaţa combustibililor din CEE ar urma să ajungă la 30% în 2030 de la 20% în prezent, în timp ce operaţiunile sale de retail ar urma să devină o "platformă de bunuri şi servicii de larg consum" pentru a se asigura că acest segment generează o treime din profitul operaţional al grupului în 2030. 

Grupul Mol este prezent în România din 1995, iar la finele lunii martie reţeaua de benzinării Mol din România număra 206 staţii, ca urmare a extinderii prin achiziţia finalizată anul trecut cât şi a investiţiilor noi. 

AGERPRES