În România, volumul vânzărilor de carburanți în cazul Grupului MOL a crescut cu 5% în primul trimestru comparativ cu intervalul corespunzător al anului 2012, de la 101 mii tone la 106 mii tone, determinând majorarea cotei de piață la peste 13%, a anunțat astăzi Grupul MOL.
Creșterea vânzărilor a fost susținută de extinderea rețelei de benzinării, care a ajuns la 137 de unități la finele lunii martie 2013, precum și de activitatea intensă de marketing. Vânzările de motorină au crescut cu 5% în Q1, la 77 mii tone, iar cele de benzină s-au menținut constante, la 27 mii tone.
Altfel, în primele trei luni din 2013, Grupul MOL a înregistrat un rezultat operațional (EBITDA CCS – excluzând elementele speciale și fluctuațiile de prețuri) de 141 miliarde forinți, ceea ce reprezintă o îmbunătățire de 2% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Factorii principali care au contribuit la acest rezultat au fost: micșorarea producției de hidrocarburi și prețul mediu în sectorul exploatare și producție au fost partial compensate de vânzări mai mari de hidrocarburi în Croația, determinate de vânzarea tuturor stocurilor acumulate.
În același timp, rezultatele în scădere ale diviziei de transport de gaze naturale din Ungaria au fost generate de condiții climatice mai blânde și de tarife în scădere, contrabalansate însă de îmbunătățirea rezultatelor diviziei Downstream, printr-un crack spread mai bun pentru motorină și de marja obținută de divizia de produse petrochimice, ceea ce a condus la o creștere a productivității și a eforturilor de îmbunătățire a eficienței. Rezultatul EBITDA al Grupului MOL, excluzând elementele speciale, a ajuns la 133 miliarde forinți.
Grupul MOL a generat un flux de numerar pozitiv, de 57 de miliarde de forinți, comparativ cu ieșiri de numerar de 11 miliarde de forinți anul trecut. Gradul net de îndatorare s-a menținut la 25.0% la 31 martie 2013.
“Creșterea economică lentă, presiunea continuă asupra cererii de carburanți și un cadru de reglementare strict au rămas principalele dificultăți din mediul extern, cărora li se alătură și lipsa activelor noastre din Siria, ceea ce creat o lipsă vizibilă în portofoliul nostr”, a spus Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL.
Pentru a contrabalansa aceste efecte negative, MOL și-a propus, anul acesta: în Upstream să stopeze declinul producției în cadrul portofoliului grupului și să continue să micșoreze riscul asociat potențialului de hidrocarburi din perimetrele de explorare, cu scopul de a crește baza de rezerve, pe termen scurt, și asigurarea creșterii producției, pe termen mediu. În rafinare, distribuție și marketing va continua programul New Downstream, intenționând să îmbunătățească eficiența cu încă 250 de milioane dolari, față de îmbunătățirea de 150 de milioane USD de anul trecut.
”Vom continua eforturile de a ne menține stabilitatea financiară. Cu toate acestea, având o flexibilitate financiară adecvată la nivel de corporație, rămânem capabili să efectuăm achiziții și să reînnoim portofoliul de active, atât în Upsream cât și în Downstream, acolo unde vom identifica oportunități care să aducă o plus-valoare semnificativă”, a mai spus oficialul.