Mona Lisa, „stropită” cu supă de către activiștii de mediu (FOTO)

poliția paris

SURSA FOTO: Dreamstime

Activiștii de mediu au realizat un nou act de vandalism în această dimineață, de data aceasta la muzeul Luvru din Paris, unde au aruncat cu supă înspre celebrul tablou al Mona Lisei care se află în capitala Franței.

„Au stropit-o” pe Mona Lisa cu supă. Acum doi ani aruncaseră în ea cu tarte cu cremă

Doi activiști ecologiști au stropit cu supă geamul blindat care protejează tabloul „Mona Lisa” de la Muzeul Luvru din Paris, duminică dimineața, justificându-și acțiunea prin dorința lor de a promova în special „dreptul la o alimentație sigură și durabilă”, conform unui jurnalist de la AFP.

„Mona Lisa”, cea mai faimoasă pictură din lume, expusă în spatele unui geam blindat începând din anul 2005, a fost de mai multe ori victima unor acte de vandalism. În mai 2022, de exemplu, celebrul tablou a fost ținta unei tarte cu cremă.

Administratorii Muzeului Luvru au activat o celulă de criză: sala în care se află „Mona Lisa” a fost imediat evacuată și este în curs de curățare.

Acțiunea de duminică dimineața a fost revendicată printr-un comunicat de presă trimis către AFP de un colectiv denumit „Riposta Alimentară”, care se prezintă ca „o campanie de rezistență civilă franceză ce urmărește să impulsioneze o schimbare radicală a societății pe plan climatic și social”.

Stropirea cu supă a tabloului „Mona Lisa” a fost prezentată în același comunicat ca fiind „semnalul de start al unei campanii de rezistență civilă, care face o cerere clară și profitabilă pentru noi toți: securitatea socială a alimentației durabile”.

De mai multe luni, o serie de acțiuni ale activiștilor pentru climă au vizat opere de artă expuse în diverse muzee din lumea întreagă.

În octombrie 2022, două tinere femei care purtau tricouri cu mesajul „Just Stop Oil” au stropit cu supă de roșii o capodoperă a pictorului Van Gogh din seria „Floarea Soarelui”, expusă la National Gallery din Londra, înainte de a se lipi de perete cu ajutorul unei substanțe adezive și de a striga: „Ce valorează mai mult, arta sau viața?”.

Acea pictură era, la rândul ei, protejată printr-un geam de sticlă.