Ministrul Educației, Monica Anisie, s-a aflat luni la Biblioteca Centrală Universitară, cu ocazia evenimentului de lansare a procesului de consultare publică pentru elaborarea Strategiei privind digitalizarea Educației. Aceasta a promis că vine cu o soluție pentru elevii din România, dar a scos la iveală și faptul că mai este mult de muncă până când toate școlile vor avea conexiune la internet.
Monica Anisie a precizat că dorește ca bugetul ministerului să aibă o componentă de investiții pentru digitalizare, subliniind că digitalizarea reprezintă o prioritate zero.
„Din 2021, ne gândim ca bugetul ministerului să aibă o componentă de investiţii pentru digitalizare. Sumele vor fi atât din bugetul ministerului, cât şi din fonduri europene”, a spus Anisie la Biblioteca Centrală Universitară, la evenimentul de lansare a procesului de consultare publică pentru elaborarea Strategiei privind digitalizarea Educaţiei.
”Este o promisiune pentru generațiile următoare”
Ministrul a subliniat că toți miniștrii Educației trebuie să-și asume acest angajament, indiferent de culoarea politică.
„Este un angajament îndrăzneţ, o promisiune pentru generaţiile viitoare, pe care toţi miniştrii Educaţiei trebuie să şi-l asume în următori ani, indiferent de culoarea politică. (…) Este foarte clar că această strategie trebuie să devină un proiect de ţară. Pentru cei care vor spune că este prea târziu, eu le propun să se uite la copii lor care se află încă la şcoală.
Pentru generaţiile viitoare nu este prea târziu. Din contră. Prin realizarea acestei strategii pentru educaţie, construim de fapt viitorul pieţei muncii şi pregătim pilonii pentru susţinerea unei creşteri economice sustenabile pentru următorii cel puţin 30 de ani.
Un studiu realizat recent arată că România are şanse de a-şi creşte competitivitatea economică într-un termen relativ scurt dacă va concentra sau – mai bine zis – se va concentra pe accelerarea digitalizării competenţei spre o economie bazată pe tehnologie. Acelaşi studiu spune că economia digitală ar putea reprezenta în 2030 cel puţin 20% din Produsul Intern Brut, un plus de aproximativ 50 de miliarde euro”, a susţinut ministrul.
Nu au fost alocați bani pentru investiții
Monica Anisie a afirmat că din anul 2010 şi până în anul 2019 nu au fost alocaţi bani pentru investiţii în digitalizarea Educaţiei. Iar anul acesta, a amintit ea, Guvernul a aprobat 150 de milioane de lei pentru achiziţia de tablete şi încă 100 de milioane de lei pentru a se realiza un stoc de rezervă, pentru sprijinirea unităţilor de învăţământ şi a elevilor.
Școli fără conexiune la internet
Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat luni că există aproape 2.200 de unități de învățământ care nu au conexiune la internet, chiar dacă în luna septembrie a acestui an au fost conectate la internet 2.800 de școli. Ministrul a subliniat că la preluarea mandatului său că digitalizarea educației nu exista.
„La momentul la care am preluat mandatul de ministru, această digitalizare a educației pot spune că nu exista. Mai mult, erau peste 5.000 de clădiri care nu aveau conexiune la internet, iar acum circa 2.200 de clădiri din cele peste 22.000 existente la nivelul țării au mai rămas fără acces la internet.
În luna septembrie, în urma unui memorandum inițiat de Ministerul Educației între Guvern și operatori s-au conectat la internet 2.800 de clădiri”, a declarat Monica Anisie, cu ocazia lansării strategiei pentru digitalizarea educației.
Peste 100 de mii de profesori au dobândit competențe digitale
Monica Anisie a precizat că în ultimele peste 180 de mii de profesori au dobândit competețe digitale.
„Peste 90 de mii de profesori au fost formați pentru a avea competențe digitale, prin cursurile de la Casa Corpului Didactic, iar restul, până la aproximativ 180 de mii, au fost formați prin cursurile acreditate de către alți furnizori de formare sau prin proiectul Cred.
În aprilie, ca urmare a unei inventarieri, am descoperit că peste 250.000 de elevi nu au niciun echipament electronic propriu, am inițiat în Guvern solicitarea de a avea o suma alocată pentru achiziția dispozitivelor electronice necesare. (…)
Numărul acestor copii s-a redus odată cu livrarea a parte din tabletele luate prin licitația organizată de ONAC, dar și prin achizițiile pe care autoritățile publice locale le-au realizat”, a mai spus ministrul Educației.
Sursă foto: INQUAM Photos/George Calin