Unul dintre invitați a fost Lilia Sedler. Lucrează pentru Karcher de 24 de ani, a deschis piața din Ucraina pentru companie, a condus piața din Rusia, iar în prezent este Președintele Regional pentru Europa de Est.

„Subsidiara din România s-a deschis în 2008. Din 2016 România este parte din regiunea Europei de Est. Este o țară importantă nu doar datorită vânzărilor, ci și pentru capacitatea de producție, a exportului” a declarat Lilia Sedler.

În fabrica Karcher de la Argeș s-au investit în primă fază 15 milioane de euro. Conform informațiilor pe care le-a transmis publicului, cei 500 de angajați ai companiei ce lucrează la Argeș produc anual produse ce ajung pe piața internațională cu o valoare cumulată de 150 de milioane de euro.

Karcher a mai investit în ultimii ani încă 20 de milioane de euro într-o nouă facilitate de producție, tot la Argeș. Din luna ianuarie compania se așteaptă să ajungă la o producție de 4,2 milioane de produse pe an și la peste 1.000 de angajați. Mai există 100 de angajați în vânzări, 11 centre Karcher, 7 operate de companie și 4 de parteneri.

Rezultatele financiare la nivel global și local

Cifra de afaceri a grupului a fost de 2,27 de miliarde de euro la nivel internațional, în creștere cu 6% față de anul 2019. Regiunea Europa de Est a avut o cifră de afaceri de 300 de milioane de euro, în creștere cu 13%, în timp ce operațiunile din România au însumat venituri de 23 de milioane de euro, o creștere de 18%.

În ultimii 6 ani Karcher și-a triplat cifra de afaceri, iar obiectivul companiei pentru următorii 5 ani este să treacă de 40 de milioane de euro venituri, conform declarațiilor Directorului General, Monica Iavorschi:

„În ultimii 5 ani, organizația a crescut în mod accelerat. Am avut o triplare a cifrei de afaceri, anul 2020 a fost unul foarte bun, Karcher a performat la nivel global. Creșterea de 18% a fost o performanță incredibil de bună având în vedere contextul, dar și lunile de lockdown. La baza acestei performanțe a stat planul nostru de creștere: dorim să dublăm business-ul din România în următorii 5 ani, țintim către 40 de milioane de euro”.

Compania este împărțită în trei divizii: prima este cea de casă și grădină, pentru cleaning interior și exterior, care generează 60% din cifra de afaceri.

A doua este gama profesională, care se adresează oricărui business: fabrică, hotel, restaurant, spital etc. Generează 30% din cifra de afaceri.

A treia divizie este cea de soluții speciale la probleme mult mai complexe de cleaning: mașini de curățenie urbană, sisteme de spălătorii auto pentru camioane sau autovehicule, echipamente sofisticate pentru zona industrială etc.

Karcher are și o linie de produse specializate pe industria militară. În Germania lucrează în mod direct cu armata pentru electrocasnicele unităților militare. Și în România se încearcă dezvoltarea acestei game de produse, a transmis Directorul General, Monica Iavorschi.

Profitul Karcher România a fost de 4% din cifra de afaceri. Un alt obiectiv al companiei este extinderea în cele mai mari orașe din România. Următorul magazine o să fie deschis la Constanța, iar Mădălina Chirilov, Directorul departamentului Vânzări Directe, a transmis că se dorește o extindere și în Timișoara.