inistrul sârb al Energiei, Petar Skundric, a declarat miercuri că această decizie, ‘istorică’, va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2011.
În decembrie 2008, compania rusă Gazprom Neft a preluat o participaţie de 51% din NIS, compania naţională petrolieră a Serbiei, pentru suma de 400 milioane de euro, contractul prevăzând păstrarea monopolului până în 2011. Rusia ar fi dorit ca monopolul să fie extins pentru cel puţin încă un an, însă guvernul sârb a refuzat, explicând această decizie prin obligaţiile pe care Serbia le are faţă de reformele UE pentru o piaţă liberă.
Această decizie ar putea duce la scăderea preţurilor la combustibili în Serbia, unele din cele mai mari din regiunea balcanică, a apreciat ministrul Energiei, care a invitat companiile petroliere să ‘intre în cursă’ şi ‘să-şi demonstreze calităţile şi capacităţile’.
SURSA: Agerpres
Monopolul Gazprom ia final în Serbia
29 decembrie 2010, 18:18
Ultima modificare în 29 decembrie 2010, 20:18
Guvernul sârb a desfiinţat monopolul companiei ruse Gazprom în importul de ţiţei, luând decizia liberalizării importurilor de ţiţei şi a preţurilor derivatelor din ţiţei începând din 2011.
Etichete:
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Finanţare de aproape 5 milioane de euro pentru Dacia
- Proiect: Administratorii de firme vor putea semna situaţiile financiare în locul contabililor
- Vezi cum lucrează Poşta Română de Crăciun şi Anul Nou
- Cereri de peste 91 de milioane de lei pentru Casa Verde
- (P) Zero infecţii noi cu HIV. Zero discriminare. Zero decese legate de SIDA.
- 2011 va aduce o creştere a veniturilor raportate la performanţă
- Impactul directivei timpului de lucru asupra angajaților și economiei europene
- Bavarom închide 2010 cu aceeași cifră de afaceri ca anul trecut
- Companiile de curierat se pregătesc pentru cea mai aglomerată perioadă a anului
- (P) MetLife şi Alico arată de ce „mai mare” înseamnă „mai bine”