Moody’s a revizuit în creştere ratingul Ford cu două trepte, de la Ba2 la Baa3, urmând astfel decizia Fitch care a acordat în aprilie companiei americane un rating din categoria "investment grade".

Prin revizuirea în creştere a ratingului Ford, Moody’s recunoaşte soliditatea poziţiei companiei în America de Nord, nivelul robust al lichidităţilor şi estimează că Ford va continua politica de disciplină fiscală şi operaţională. Agenţia apreciază că aceste caracteristici ale Ford vor permite companiei să-şi menţină ratingul din categoria ‘investment grade’ chiar în ciuda slăbiciunii de pe piaţa auto europeană şi a presiunilor cu care se confruntă industria auto mondială.

Perspectiva atribuită ratingurilor Ford este stabilă

În ultimii trei ani, Ford a realizat un profit de 29,5 miliarde de dolari, după ce în perioada 2006-2008 a înregistrat pierderi de 30,1 miliarde de dolari. Alan Mulally este considerat responsabil pentru relansarea Ford după angajarea sa în funcţia de CEO în 2006. Mulally este cel care a luat decizia critică de a ipoteca majoritatea activelor companiei, inclusiv faimosul logo, pentru 23,5 miliarde de dolari. Această decizie a ajuta Ford să evite ajutoarele guvernamentale şi să nu se plaseze sub protecţia legii falimentului cum au făcut rivalii General Motors Co. şi Chrysler Group.

Ford Motor Company este prezentă şi pe piaţa din România, compania sosind la Craiova (sud-vest de Bucureşti), în 2007, unde a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni al Automobile Craiova şi a preluat, în martie 2008, uzina Automobile Craiova. La 74 de ani de la primul Ford realizat în România, în septembrie 2009 a ieşit de pe linia de fabricaţie din Craiova primul Ford Transit Connect.

Recent, Ford a lansat în România noul model B-MAX (foto), fabricat la Craiova, care va putea fi comandat de clienţii autohtoni începând cu 23 martie, livrările urmând să demareze la sfârşitul lunii iulie – începutul lunii august.