Marea Britanie, care la începutul lui 2012 a revenit în recesiune, a cheltuit nouă miliarde de lire sterline (14,6 miliarde de dolari) pentru construcţia facilităţilor olimpice în estul Londrei în speranţa că Jocurile Olimpice vor revigora economia.

Cu toate acestea mulţi comentatori sunt de părere că impactul Jocurilor Olimpice, care se vor derula în perioada 27 iulie-12 august, va fi doar unul de scurtă durată.

"Pe ansamblu, credem că este puţin probabil ca Jocurile Olimpice să ofere un impuls substanţial pentru economia britanică şi credem că impactul investiţiilor în infrastructură asupra PIB-ului Marii Britanii a fost resimţit deja", a declarat analistul Moody’s, Richard Morawetz.

"Impactul JO asupra turismului va fi unul pozitiv, dar mai mic decât cel pe care l-ar sugera numărul mare de vizitatori", a apreciat Richard Morawetz. De exemplu, beneficiile pentru sectorul transporturilor ar putea să nu fie atât de mari deoarece numărul turiştilor cu venituri reduse îl va devansa pe cel al călătorilor din clasa business.

Sectorul hotelier va fi un beneficiar sigur în termeni de venituri per camere de hotel. Cu toate acestea, Moody’s avertizează că acest lucru va genera rezultate slabe în 2013 comparativ cu 2012. În schimb, sectorul construcţiilor ar putea să fie deja afectat de încetinirea lucrărilor de construcţii în condiţiile în care facilităţile olimpice sunt aproape terminate.

Moody’s estimează că principalii beneficiari ai Jocurilor Olimpice vor fi companiile care au sponsorizat evenimentul. Însă doar impactul de scurtă durată al JO nu va fi suficient pentru a avea un impact pozitiv asupra ratingurilor. Deşi numărul mare de vizitatori ar putea creşte vânzările cu amănuntul, Moody’s se aşteaptă ca beneficiile pe termen lung vor proveni în principal de pe urma creşterii vizibilităţii brandurilor.