Programele primelor de casare auto introduse în Europa pentru a încuraja achiziţiile de maşini au reuşit să majoreze cererea, dar creşterea volumelor, probabil de scurtă durată, a avut loc mai ales în cazul vehiculelor mici, potrivit Moody’s, care nu anticipează majorarea ratingurilor companiilor.Astfel, agenţia consideră că aceste scheme nu vor determina modificarea în sens pozitiv a calificativelor producătorilor de echipamente auto originale şi de componente auto, care
Programele primelor de casare auto introduse în Europa pentru a încuraja achiziţiile de maşini au reuşit să majoreze cererea, dar creşterea volumelor, probabil de scurtă durată, a avut loc mai ales în cazul vehiculelor mici, potrivit Moody’s, care nu anticipează majorarea ratingurilor companiilor.
Astfel, agenţia consideră că aceste scheme nu vor determina modificarea în sens pozitiv a calificativelor producătorilor de echipamente auto originale şi de componente auto, care vor rămâne sub presiune, se arată într-un comunicat al Moody’s.
„Rabla” doar a atenuat declinul
Agenţia notează că programul primei de casare auto din Germania s-a încheiat, aşa cum se va întâmpla în viitorul apropiat şi în alte state europene care au aplicat astfel de planuri, chiar dacã unele dintre acestea vor fi prelungite.
Aceste programe de stimulare au contribuit la atenuarea declinului veniturilor producătorilor de echipamente auto originale şi alte furnizorilor de componente şi au dat timp industriei de profil să îşi adapteze costurile la un nivel mai redus al cererii.
„Totuşi, Moody’s consideră că aceste programe au stimulat crerea numai temporar, astfel încât o mare parte din vânzările de vehicule au fost doar devansate”, a declarat Rainer Neidnig, vicepreşedinte adjunct la Moody’s şi autor al raportului intitulat „Programele primei de casare auto din Europa au susţinut numai temporar volumele, dar nu vor duce la îmbunătăţirea ratingurilor”.
„Rabla” va avea impact negativ asupra marjelor de profit
În plus, ca urmare a faptului că aceste programe au stimulat cererea pentru vehicule mici, cu preţuri mai reduse, creşterea veniturilor va fi sub cea a volumelor.
„Acest efect mixt va avea un impact negativ asupra marjelor de profit, întrucât vehiculele mari sunt mai profitabile pentru producători decât cele mici”, a mai spus Neidnig.
Moody’s anticipeazxă un declin semnificativ al cererii odată cu sfârşitul programelor primelor de casare, astfel încât volumele din 2010 vor fi semnificativ mai mici. Astfel de evoluţii ar putea exercita presiuni asupra eficienţei operaţionale a producătorilor de maşini şi componente, fiind necesar ca producţia să fie ajustată rapid la variaţii mari ale cererii.
Ratingurile companiilor auto nu vor fi schimbate
Totuşi, Moody’s nu se aşteaptă ca ratingurile companiilor de profil să fie afectate de încheierea programelor primelor de casare auto în Europa, întrucât calificativele actuale iau în considerare astfel de probleme.
Ratingurile vor fi influenţate, în afară de evoluţia cererii, de capacitatea companiilor de a-şi ajusta costurile la un nivel mai redus al acesteia, să îşi protejeze fluxurile de capital fără să compromită tendinţa de a fabrica automobile mai puţin poluante, precum şi oportunităţile de dezvoltare pe pieţele emergente.
SURSA: Mediafax