Profiturile producătorilor auto europeni Fiat Chrysler Automobiles (FCA, rating B1, perspectivă pozitivă), Renault (rating Ba1, perspectivă pozitivă) şi Peugeot (rating Ba3, perspectivă pozitivă) în 2016 vor fi sprijinite de preţul scăzut al ţiţeiului şi de redresarea cererii în Europa, dar şi apetitul pentru SUV-uri în China şi SUA, se arată într-un raport publicat marţi de agenţia de evaluare financiară Moody's Investors Service.
"Îmbunătăţirea vânzărilor în Europa şi lansarea de noi modele vor sprijini profiturile Fiat, Renault şi Peugeot în 2016, brandul Jeep de la Fiat Chrysler urmând să beneficieze cel mai mult de pe urma majorării cererii pentru SUV-uri în China şi SUA, în urma declinului preţului la ţiţei", susţine Yasmina Serghini, vicepreşedinte Moody's şi autorul raportului.
Moody's se aşteaptă ca, în acest an, marja profitului operaţional al FCA să se îmbunătăţească, pe fondul succesului brandului Jeep şi al lansării noilor modele Chrysler.
Renault este bine poziţionată pentru a-şi apăra poziţia în Europa, după trei ani în care cota sa de piaţă a crescut. Performanţa companiei în 2016 va fi sprijinită de creşterea robustă a vânzărilor, în urma planificatei restructurări a liniei de asamblare. Ca parte a acestei restructurări, compania va lansa două modele SUV produse anul acesta în China în 2016, deşi contribuţia pieţei chineze la volumele de vânzări ale Renault rămâne limitată (0,6% din volumele de vânzări în 2015).
Profitabilitatea Peugeot va continua să se îmbunătăţească şi se va apropia de cea a rivalelor sale în următoarele 18 – 24 de luni, datorită condiţiilor favorabile din Europa şi a reducerii costurilor, apreciază agenţia de evaluare financiară. Totuşi, Moody's nu se aşteaptă ca Peugeot să lanseze noi modele înainte de trimestrul trei din 2016.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
AGERPRES