În supermarket-urile din România trei sferturi din alimentele comercializate sunt aduse din străinătate. Pentru a promova alimentele româneşti, Carrefour a lansat un program denumit Filiera calităţii, care presupune achiziţia şi comercializare unor produse autohtone. După Filiera Calităţii pentru carnea de porc şi după cea pentru păstrăv, supermarketul a lansat şi Filiera Calităţii pentru morcov.
Astfel, o treime din morcovul vândut în magazinele Carrefour va fi livrat de firma Big Land din Constanţa. Ferma cultivă legume pe o suprafaţă de 400 hectare şi va trebui să livreze în următorul an către magazinele Carrefour 600 tone de morcov.
“Produsele sunt sănătoase şi gustoase, astfel încât să ne aducă aminte de alimentele pe care le mâncam în copilărie. În plus, morcovul românesc, ambalat la un kilogram, deşi de calitate superioară, nu va fi mai scump decât celălalt”, a spus Monica Coliu, director Produse Proaspete Carrefour România.
Producătorii români nu pot asigura legume şi fructe tot timpul anului
Ea a precizat că morcovul românesc va asigura în jur de 30-40% din cantitatea totală de morcovi vândută.
“În timpul iernii, fructele şi legumele româneşti aproape dispar din magazine. Mai apar vara când este sezon, dar problema este că trebuie să existe o continuitate de livrare pe tot parcursul anului şi producătorilor autohtoni le este greu să realizeze acest lucru.
În plus, nu prea există nici depozite unde să poată fi stocate produsele o perioadă mai lungă de timp”, a mai arătat Coliu.
Avantajul producătorului de legume din Constanţa, care a încheiat contractual cu supermarketul, este că deţine un depozit performant unde poate păstra morcovul în condiţii corespunzătoare. “Noi recoltăm acum morcovul şi în vom depozita astfel încât să îl putem livra la standard ridicate pe parcursul următoarelor luni”, a spus Florin Stoian, patronul firmei furnizoare.
El a arătat că sămânţa o aduce din Olanda şi Franţa pentru că în România nu mai există institute de cercetare care să livreze sămânţă de calitate.