După vreo 70 de kilometri parcurși de la Birmingham și ocolirea frumosului Worchester cu a sa catedrală impunătoare, autostrada britanică M5 te lasă să cobori către Malvern și, mai apoi, prin Pickersleigh, către mica uzină Morgan Motor. La doi pași de clădirea din cărămidă, cu mai bine de 111 ani în urmă, Henry Fredrick Stanley (HFS) Morgan, întemeietorul brandului Morgan, deschidea un dealership pentru vehicule Darracq, Wolseley, Siddeley și Rover. Era primul pas al fostului ucenic al fabricii G.W.R. Railway Works din Swindon către industria auto. După patru ani în care a susținut mica sa afacere cu gândul la un produs propriu, HFS decide să construiască un vehicul ieftin care să se adreseze maselor. Drept rezultat, un prototip cu trei roți, șasiu din oțel și motor Peugeot de 7 CP începe să semene teama printre locuitorii din Malvern Link. Cea mai interesantă caracteristică a vehiculului era raportul putere – greutate care permitea o accelerație similară oricărei mașini deja existente pe drumurile britanice. Reacțiile pozitive îl fac pe HSF Morgan să ia decizia de a construi și comercializa vehicule având la bază conceptul inițial, însă cu propulsoare de 4 CP și 8 CP achiziționate de la mica firmă londoneză J.A. Prestwich. Vehiculul are rezultate slabe de vânzări din cauza capacității de a transporta o singură persoană.

După anii grei din timpul Primului Război Mondial și asamblarea unor derivate cu mai multe locuri denumite Runabout, Aero, Super Aero sau 4/4, uzinele Morgan devin cunoscute pentru construirea unor mașini performante, unele dintre vehiculele mărcii participând cu destul succes în cursa de la Le Mans. Al Doilea Război Mondial lasă și el urme adânci în activitatea companiei însă, imediat după terminarea conflagrației, marca lansează model după model astfel luând naștere 4/4 Series 2, Plus 4 Plus sau Plus 8.

Anii 2000 și legătura cu prințul Sturdza

Rămasă o mică firmă britanică producătoare de modele cu aspect retro, dar și cu rezultate sportive lăudabile, Morgan lansează în martie 2000, la expoziția auto de la Geneva, modelul Aero 8. Cu un șasiu și panouri laterale din aluminiu, cadru din lemn și un motor V8 de origine BMW, vehiculul are performanțe uluitoare grație aceluiași tipar folosit în 1905: un foarte bun raport putere – greutate.  Aero 8 are un succes nebun pe piață și ajută compania nu doar să supraviețuiască, ci și să investească în dezvoltarea modelului. Apare astfel AeroMax, un model având aceleași caracteristici cu Aero 8, dar cu capotă din metal și un aspect de coupe clasic. Este demn de menționat că în această perioadă fastă, istoria companiei Morgan include o colaborare strânsă cu un entuziast bancher elvețian cu origini române. Prințul Eric Sturdza, descendent al unei cunoscute familii românești și proprietar al băncii Baring Brothers Sturdza din Geneva este cel care dă ideea acestui coupe și, spun zvonurile, chiar finanțează dezvoltarea produsului. De atunci, legăturile dintre Eric Sturdza și Morgan rămân foarte strânse și, în ciuda unei discreții totale, mulți cunoscători îl menționează pe acesta ca susținător financiar al Morgan Motor Co. 

Morgan Motor în 2016

În primăvara acestui an, la o nouă ediție a aceleiași expoziții auto de la Geneva unde a fost dezvăluit și superbul Aero 8, Morgan prezintă un model cu trei roți cu propulsie electrică. Descendent clar al primului vehicul dezvoltat de Henry Fredrick Stanley Morgan, noul Morgan EV3 are o greutate de doar 500 kg, o autonomie de 250 km și o accelerație 0 – 100 km/h în 9 secunde. Alături de acest vehicul revoluționar pentru companie, în gama de produse se găsesc modele precum 4/4, Plus 4, Roadster, Plus 8 sau Aero 8 cu prețuri cuprinse între 50.000 de euro și 188.000 de euro. Unele dintre aceste modele, mai noi sau mai vechi circulă chiar pe șoselele din România unde sunt înmatriculate 30 de vehicule produse la mica fabrică din Malvern Link. Mulți dintre posesorii acestora fac parte cu mândrie din Morgan Club România. Din nefericire, în ciuda vehiculelor care respectă cu strictețe rețeta istorică a mărcii Morgan – tradiție, extr­avaganță, ingeniozitate – compania trece prin momente dificile. În 2014, unul dintre nepoții lui HFS Morgan este dat afară din consiliul de conducere al firmei și, de atunci, înceracă să revină la conducerea Morgan Motor Co. Luptele interne pun în pericol chiar viitorul companiei.