Sancțiunile date de Morgan Stanley au variat de la câteva mii de dolari pentru unii angajați la peste un milion de dolari pentru alții. Sumele au fost stabilite în funcție de factori precum numărul de mesaje trimise, vechimea în muncă și dacă angajații primiseră deja avertismente, potrivit unor surse menționate de Financial Times.

Măsura vine după ce creditorul a fost de acord să plătească 200 de milioane de dolari către Comisia americană pentru valori mobiliare și burse în 2021 pentru a rezolva anchetele privind comunicările angajaților pe platforme de mesagerie care nu au fost aprobate de companie.

Angajații, obligați să transmită toate mesajele legate de muncă

Organismul de autoreglementare de pe Wall Street – Autoritatea de reglementare a industriei financiare – cere brokerilor să păstreze înregistrări ale tuturor comunicărilor legate de afaceri. SEC a cercetat dacă creditorii au ținut o evidență a comunicațiilor digitale ale angajaților.

Multe bănci le cer acum angajaţilor să facă un screenshot al mesajelor legate de muncă, trimise de pe dispozitivele personale, şi să le transmită departamentelor de conformitate pentru a putea fi păstrate.

În septembrie, SEC a amendat 16 firme financiare, inclusiv bănci globale importante, cu o sumă totală de 1,8 miliarde de dolari, după ce angajații au discutat despre tranzacții și tranzacții pe dispozitivele și aplicațiile lor personale.

De atunci, investigația s-a extins dincolo de broker-dealeri și a cuprins fonduri de investiții și consilieri, potrivit a patru persoane familiare cu ancheta, a relatat Reuters. 

Mai multe bănci au fost grav amendate

Unele bănci care au fost amendate le-au spus angajaților că viitoarele salarii și bonusuri vor fi scăzute pentru cei despre care se va constata că au folosit canale de comunicare neautorizate, a declarat o sursă familiarizată cu situația.

De asemenea, firmele financiare cercetează telefoanele și computerele personale ale angajaților, într-un amplu efort de a demonstra autorităților de reglementare că pedepsesc încălcările politicilor de comunicare, a mai spus sursa citată.

În 2020, doi directori de la Morgan Stanley au părăsit banca după ce au folosit în mod neautorizat WhatsApp pentru a discuta probleme de serviciu.

Alţi traderi din echipa de mărfuri a Morgan Stanley au primit, de asemenea, avertismente cu privire la utilizarea aplicaţiilor de mesagerie, a declarat o persoană familiarizată cu această chestiune. Alte nume grele din domeniul bancar, precum Credit Suisse şi HSBC, au concediat, la rândul lor, bancheri implicaţi în scandal.

Morgan Stanley oferă acum angajaţilor sesiuni de instruire în care explică scenariile în care ar trebui să treacă conversaţiile de pe dispozitivele personale pe canale oficiale, cum ar fi e-mailul de serviciu. Acestea pot include cazuri aparent inofensive în care colegii schimbă mesaje despre ora sau locul unei întâlniri.