Instituţia a comunicat doar că “în urma verificării şi analizării documentaţiilor de participare depuse de potenţialii investitori, Comisia de Privatizare a hotărât respingerea celor trei potenţiali ofertanţi şi reluarea procedurii, conform prevederilor legale”, fără a menţiona motivele respingerii documentelor.

Potrivit unor surse apropiate comisiei de privatizare, unul dintre motivele pentru care au fost repinşi unii dintre investitori se referă la neîndeplinirea condiţiilor de participare, iar un alt motiv se referă la documentaţia incompletă sau neconformă cu criteriile specificate în anunţul de privatizare.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat pentru agenţia Mediafax, că documentele depuse de cei trei posibili investitori au fost respinse fiindcă erau incomplete.

Conform sursei citate, documentele depuse de cei trei ofertanţi nu includeau toate elementele necesare şi a precizat că ar demisiona doar dacă eşecul privatizării ar fi din vina sa.
Indicii privind necalificarea unora dintre ofertanţi existau înainte de anunţul făcut de Ministerul Transporturilor. Astfel, conform postului de televiziune b1.ro, existau unele neclarităţi în legătură cu reprezentantul OmniTRAX, Philip Bloom,  om de afaceri american implicat în multe privatizări în România în urmă cu 10 ani. El a fost condamnat în SUA pentru corupţie, spălare de bani şi fraudă. 

În cazul Asocierii Transferoviar Grup – principalul acţionar al producătorului de material rulant, Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca, deţinută de omul de afaceri Călin Mitică şi Donau Finanz Gmbh – un fond de investiţii din Austria, membrii comisiei de privatizare au avut neclarităţi referitoare la îndeplinirea unor criterii de calificare, printre care şi cea referitoare la cifra de afaceri din ultimii ani.

Singurul ofertant care ar fi îndeplinit condiţiile impuse de statul român ar fi fost Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, însă dosarul depus de GFR a fost descalificat din cauza scrisorii de garanţie, potrivit surselor citate.
"Considerăm că o societate de importanță strategică pentru Europa Centrală şi de Sud‐Est, care a participat şi a ajuns în finala unor privatizări internaționale precum cele din Ungaria, Bulgaria sau Muntenegru, are toate premisele de a fi un un concurent serios şi responsabil şi pentru privatizarea societății de transport feroviar de marfă din România. În plus, subliniem faptul că experiența noastră pe calea ferată şi amploarea activității noastre din România reprezintă dovezi ale eligibilității noastre", răspund reprezentanții GFR menționând că grupul va urmări în continuare procesul de privatizare a CFR Marfă.

Mai jos ştirea difuzată de postul de televiziune b1 înainte de anunţul Ministerului Transporturilor.