Un restaurant de tip fast-food din Brașov a fost închis de Protecția Consumatorilor pentru că nu a putut dovedi că vinde „ciorbe ca la mama acasă”, sloganul cu care se promova.
Protecția Consumatorilor a închis un fast-food. Explicațiile instituției
Comisarii de la Protecția Consumatorilor au suspendat temporar activitatea unui restaurant din Brașov și au impus amenzi de 20.000 de lei firmei care deține acesta, după ce au descoperit mai multe nereguli, printre care și lipsa dovezilor prin „studii efectuate în acest sens” că restaurantul vinde „ciorbe ca la mama acasă”.
Potrivit unui comunicat emis luni de către CRPC Brașov, în cadrul unui control la fast-food-ul „Ciorbe și Tradiții”, inspectorii au constatat depozitarea necorespunzătoare a preparatelor culinare finite, precum și prepararea alimentelor într-un spațiu neadecvat, lipsit de spații pentru prelucrări preliminare și cu o intersecție de fluxuri salubru cu cele insalubre. De asemenea, au fost utilizate ustensile de bucătărie care nu respectau normele (cuțite cu nituri și mânere de plastic, coșuri de gunoi fără capac) și lipseau informațiile referitoare la compoziția preparatelor, declarația nutrițională energetică, greutatea și aditivii alimentari în lista meniului.
De asemenea, reprezentanții CRPC Brașov au constatat că restaurantul afișează „mesaje comerciale de tipul „Ciorbe ca la mama acasă, făcute după rețete tradiționale și servite în cele mai mari porții din Brașov”, fără a putea fi probate – operatorul economic neputând prezenta un studiu efectuat în acest sens.
În urma acestor abateri constatate, comisarii au aplicat trei amenzi contravenționale în valoare totală de 20.000 de lei, au oprit definitiv servirea produselor neconforme și au suspendat temporar prestarea de servicii până la remedierea deficiențelor, conform comunicatului citat.
ANPC cere companiilor aeriene să elimine problemele întâmpinate în trecut
În altă ordine de idei, conducerea ANPC a avut întâlniri cu operatorii economici din domeniul transportului aerian, inclusiv TAROM, Wizz Air și HiSky, precum și cu Compania Națională Aeroporturi București. Aceste întrevederi au avut loc în contextul apropierii unui sezon turistic estival foarte aglomerat, marcat de vacanțe și de două competiții internaționale majore – Campionatul European de Fotbal din Germania și Jocurile Olimpice de Vară de la Paris, Franța. S-a ținut cont de problemele cu care s-au confruntat consumatorii în anii precedenți, în special legate de întârzierea sau anularea unor zboruri.
Președintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca, a cerut companiilor aeriene să implementeze măsuri pentru a elimina problemele cu care s-au confruntat consumatorii în trecut din cauza zborurilor întârziate sau anulate. El a subliniat importanța gestionării corespunzătoare a situațiilor speciale care pot apărea și a reclamațiilor potențiale, pentru a asigura respectarea drepturilor consumatorilor. Totodată, au fost analizate soluțiile deja implementate de companii în urma acțiunilor de control anterioare, ANPC oferind consiliere operatorilor economici pentru a îmbunătăți condițiile oferite consumatorilor.