In noianul de date pe care-l ofera Internetul, chiar si cunoscatorii se pot rataci cu usurinta, iar pentru un profan poate parea o adevarata jungla din cauza careia, inspaimantat, va da bir cu fugitii. Trebuie ca utilizatorii Internetului care ar putea fi interesati de pagina realizata de dumneavoastra sa poata fi gasita usor. Pentru asta este nevoie sa va inscrieti pagina pe un motor de cautare. Aceste motoare sunt ghiduri de circulatie pe Internet, bazate pe datele pe care le detin si constituie biblioteci in care fiecare utilizator poate gasi pagina pe care doreste s-o citeasca.
Motoarele de cautare in Web nu-si masoara puterea in cai putere, insa exista si intre acestea o competitie, ca si pe piata surorilor… mai concrete, a motoarelor de automobil. Cele mai bune sunt cele care ofera facilitati de cautare in cat mai multe limbi si sunt capabile sa faca legatura intre cuvintele inscrise in boxul de cautare, oferind la inceputul listei cele mai relevante rezultate.
Cel mai cunoscut si mai utilizat motor de cautare in Web este Altavista (adresa), realizat de firma Digital, a carei baza de date este cea mai completa. O pagina care nu figureaza in baza de date a Altavista este, din start, o pagina schioapa de un picior.
Asa ca primul lucru pe care-l aveti de facut dupa ce v-ati realizat site-ul este sa il inscrieti cat mai repede intr-un motor de cautare performant. Pentru ca, din momentul in care instiintati motorul de cautare si pana in momentul in care robotul de cautare pleaca sa evalueze pagina trec cateva saptamani. Una-doua saptamani la Altavista si Infoseek, doua-patru saptamani la Excite, HotBot, Lycos si Webcrawler si sase-opt saptamani la Yahoo.
Motoarele de cautare acorda paginii dumneavoastra un anumit punctaj in functie de care o va face accesibila utilizatorilor. Punctajul se realizeaza dupa criterii de genul: de cate ori apare cuvantul-cheie in pagina; care este pozitia acestuia in pagina; cate cuvinte are pagina in total etc. Cuvintele sunt cu atat mai bine punctate cu cat ele se afla in partea de sus a paginii, astfel ca o pagina realizata inspirat este preferabil sa inceapa cu un text, nu cu un grafic. Cuvintele-cheie sunt acele cuvinte desemnate de dumneavoastra ca fiind reprezentative pentru pagina si pe care le inscrieti in formularul de inregistrare la motorul de cautare. Cautarea pe Web se face insa nu numai dupa cuvinte-cheie, ci si dupa categorii, adica acel domeniu care reprezinta cel mai bine tematica abordata de pagina de web.
Motoarele de cautare fac reclama buna
17 februarie 2000, 12:00
Ultima modificare în 17 februarie 2000, 14:00
In noianul de date pe care-l ofera Internetul, chiar si cunoscatorii se pot rataci cu usurinta, iar pentru un profan poate parea o adevarata jungla din cauza careia, inspaimantat, va da bir cu fugitii. Trebuie ca utilizatorii Internetului care ar putea fi interesati de pagina realizata de dumneavoastra sa poata fi gasita usor. Pentru asta este nevoie sa va inscrieti pagina pe un motor de cautare. Aceste motoare sunt ghiduri de circulatie pe Internet, bazate pe datele pe care le detin si constitu
Etichete: arhiva,
cautare
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook